29 Mart 2012

Bir aksesuar olarak apolet !

Bir aksesuar olarak apolet...
Evet satışı da olan, evde en kolay yapılabilecek bir aksesuar olarak apoletler bu sene fazlasıyla trend. Kolye takmak yerine, sade bir blüzü şenlendirmenin orijinal bir yolu da renkli ya da incikli boncuklu, zincirli zaımbalı tarzınıza göre apoletler takmak olabilir.



benim burada seçtiğim görsellerde genelde benim tarzın diyebileceğim siyah ya da beyaz gibi nötr üstler üzerinde kullanılan zincirli,metalli renkli olmayanlar oldu, ancak bunların çiçekli böceklileri de mevcut. Tabi işin en güzel yanı, daha önceleri de söylediğim gibi, artan kumaştı, düğmeydi, boncuktu bir dolu zımbırtıyı atmayıp ileride değerlendirmek üzere biriktirme fantazisinin icata dönüştüğü anın bu noktada gelmiş olmasıdır. Atmadığımız her şeyi apolet yaparken değerlendirebiliriz (mesela hediye gelen çiçek buketlerinden çıkan kurdelaları ben hiç atmam), bilhassa düğme, ip, boncuk, kurdela, artan kumaşlar hatta çatal iğne gibi renkli, iginç şeyleri.... mesela geçen gün satın aldığım tişörtün etiketini çataliğne ile tutturmuşlardı ve ben onlardan küpe yapmıştım.

Üstteki görselde yapılmış olan apoletin boncukları bizzatihi satılmakta. böyle havalı durduğuna bakmamak lazım, onu da yapğan iki el....

herkes birazcık yaratıcılığını kullansın, apolet yapsın diyorum ve onu düz renk tişörtlerinin üstüne takarak havasını atsın diyorum sayın seyirciler... kolay gelsin....






26 Mart 2012

2012 saat trendleri


Bir arkadaşıma hediye saat almak hasebiyle uzun süredir saat modellerine, çeşitlerine bakıyordum. Sektör oldukça büyükmüş ve yeni yeni fikirler orijinal tasarımlar olarak sektörde yerini almış. Biz bilirdik ki saat kordonu ya çelik olurdu (iyi saatler tabi ki) ya da deri. Amma fekat lakin, sektör kendini geliştirmiş ya, silikon seramik vs gibi yeni yeni kordon malzemeleri deri ve metal kordonları tahtından etmiş.


ben saat deyince her eski kafalı gibi İsviçre'ye güvenirim. E tabi artık öyle değil bir sürü başka marka daha iyi işler çıkarıyor. Takip edenler bilir bloğumda pek marka ismi telafuz etmiyorum ancak Swatch deyince akan sular şöyle bir duruyor :) Bu hediye meselesinden dolayı bir mağazasına girip yeni modeller ne varmış diye şöyle bir baktım ve bayan saat modellerinde, buradaki görselleri de teşkil eden, kola iki kere dolanan renkli kordonlar şeklinde tasarlanmış Lady Collection'ı görüverdim. Bir araştırdım ki, model çok tutmuş hatta Swatch bunun bilekliklerini de yapmış, böyle koluna 5-6 kere dolanan rengarenk bileklikleri var. üstteki görselde hem saati hem de bileliği görmek mümkün.



şimdi efenim bu saatlerin kordonları silikon. Araştırmalarıma göre deriden ve metal kordonlardan daha dayanıklı ve daha sağlıklı imiş. Neticede metal alerji, deri ise koku yapma ihtimalini barındırmakta. Ancak bana sorarsanız ben yine Swatch'un titanyum kordonlu modellerinden vazgeçmem. Titanyum doku dostu bir malzeme olduğundan tıpta da kullanılan bir madde. Tabi stil amaçlı saat takmak çok da detaylı incelemeyi gerektirmiyor ama benim gibi sabah kalkar kalkmaz ilk iş saatinizi kolunuza takıyorsanız bu modeller iyi bir tercih değil, çünkü bunların varlık sebebi moda ve stil. Stil olarak beğendik efenim, siz de bir bakın bakalım.


Ha bir de böyle iki saaati birden takmak gibi bir trend gözüme çarptı. Niye bir tanesine bakınca saatin kaç olduğunu anlamıyorlar mı gibi gereksiz bir espri yapmayın sakın ne de olsa tarz meselesi, lütfen. Orijinallik yaratmak adına hoşuma gitti diyebilirim.









20 Mart 2012

bol ve asimetrik t-shirt ve tunikler



Bahar geliyor ve trendlerin arasında biri daha var. Genellikle önü kısa arkası uzun soft renklerdeki bol tunikler, t-shirtler bu ara çok gözde. Asimetrik kesimleri ve büyük beden gibi duran (oversized) modelleri diğer trendlerle de uyumlu. Giyilebilitesi var gibi duruyor, bol olması rahat da olması demek, taytlarla ya da dar pantolonlarla hoş olacak gibi...bakalım bakalım









15 Mart 2012

cam ve çiçekten dekorasyon fikri


Yakın zamanda gittiğim bir cafede küçük ama naif bir dekorasyon fikri gördüm. Tüm masaların üzerine shot bardağı sayılabilecek bir küçüklükte bardağın içine bir tek dal yapma çiçek koymuşlar. Düşününce göze hoş görünen bir detay  yakalamış olduklarını farkettim. Daha sonra ev yapı marketlerinden birini turlarken aynı aksesuarın satıldığını gördüm. Aslında böyle bir aksesuarı para verip almaya hiç gerek yok. Herkesin evinde kullanmadığı ya da sıkıldığı, takımı bozulan yahut artık parlaklığını yitirmiş olan bardakları ya da kavanoz benzeri cam kapları muhakkak vardır. Neden hobi eşyaları satan yerlerden yapma çiçek, dekorasyon taşları ya da renkli kumlar alarak bu atılacak eşyalarımızı değerlendirmeyelim ki?

Ben mesela mavi cam kabı olan mumluklarımı, mumu tükenince iyice temizleyip banyoya koydum, diş fırçası ve macunu koymak için kullanıyorum. Mavi olması nedeniyle banyoyla çok uyumu oldu hem de atmamış ziyan etmemiş oldum. Eski kavanozlarımı da satın aldığım yapma çiçekleri koyarak dekor amaçlı dönüştürdüm. Yani cam bu sonuçta kırılmadığı müdetteçe akmaz kokmaz dayanıklı sağlıklı bir malzeme. İnsan atmaya kıyamaz. 

Diyelim ki eski cam bardak, kap vs yok, shot bardakları küçük ve oldukça sevimli bunun için. Üstelik çok da pahalı değil. Belki bir ışık yanar aklınızda ve tüketim çılgınlığından bir nebze uzaklaşıp kendi el emeğinizle bir şey ortaya koymuş olursunuz. Israfa karşıyız efenim lütfen...
Tam olarak kastettiğim böyle bir şeydi, bakınız satış fiyatına ... hiç gerek yok evde de yapılabilir demek istedim.

12 Mart 2012

okula başladım: çanta modası !


Son dönemin en gözde moda akımı "back to school" tabir edilen okula geri dönüş modası. Kösele düz taban ayakkabıları, yakası en baştaki düğmesine kadar iliklenen gömlekleri, salaş 5 beden büyük kazakları tabi ki 60'ların 70'lerin okul çantaları tamamlıyor. Kutu gibi sert malzemeden yapılmış, kitap koymak amacıyla imal edilmiş çantalar bugünün hanımlarının omuzlarını trend maksadıyla süslüyor. İşlevsel açıdan pek başarılı sayılmaz ancak diğer outfit ile tamamlandığında yerinde bir trend gibi görünüyor. Ben bu işin en çok, farklı ve canlı renklerde çanta kullanmanın moda olması ve çapraz asılabilme fonksiyonundan hoşlandım.


Yaşımın elverdiği ölçüde (öhöm.. öhöm..) hatırladığım kadarıyla eskiden, gençler çantaları çapraz asar, olgun hanımlar ise 90 derece kırdıkları kollarına asarak bir el havada (şimdilerde yeniden moda olduğu gibi) çanta kullanırlardı. Yanlış hatırlamıyorsam, omuza asılarak koltuk altına sıkıştırılan kısa saplı çanta modellerinin tarihi çok eski değil. O tarz kullanılan çantalar ilk çıktığında herkes çok yadırgamıştı. Omuzla bel arasında ve kolun altında kalan çanta mı olur, insanın omzu ağrır rahatsız eder vs diyerek şüphe ile yaklaşmıştık, ancak zamanla herkes alıştı. Şimdi tabi o modeller de artık rağbetini tüketmiş oldu, eskiye bir geri dönüş var. Uzun saplı çantaları ya omuzadan düz veya çapraz asacağız ya da kısa saplı çantaları bir el havada kolumuzda sallandıracağız. Bir dakika bir şey soracağım, tekerrürden ibaret olan tarih miydi moda mıydı ? karıştırdım mı ne???









9 Mart 2012

Bir elbiseyi kaç ünlü giyer?

Ünlülerin de işi zor vallahi, özel gecelerde, partilerde, ödül törenlerinde ne giyeceğim derdi büyük. Hadi biz ünlü değiliz bir şey değiliz, biriyle pişti olsak en fazla ortamdakiler konuşur, bu ablalar ne yapsın şakır şakır flaşlar tüm dünya görüyor rezilliği. En yakın Nicole Kidman ile Emma Stone'un başına gelmiş, 2012 Oscar törenlerinde aynı elbiseyi (allahtan farklı renk tonunda) aynı tarzda giyivermişler. Google'ın görselleri bunun gibi sürüyle fotoğraf ile dolmuş taşmış desem yeridir. Tasarımcıların işi de zor yani, herkesin kaprisiyle ayrı ayrı uğraş dur, moda camiasına ve ünlü hatun kişilere buradan sabırlar diliyorum efenim....

Birebir aynı elbise...Selena Gömez geçen sene bir ödül töreninde giymiş, Beth Behrs ise bu sene

Birer hafta arayla aynı elbiseyi giymişler, Nicole sonraki hafta giyen olmuş






Ve tabiiii kiiiii ......Kim? Çok seviyorum kendisini



5 Mart 2012

saçlara gelsin özgürlük

Bayanların güzellik uğruna en çok yıpranmasına izin verdikleri yüzleri bir de saçları malesef. iki ya da üç günde bir yıkayıp her seferinde de kuaföre gidip fönletmiyor muyuz masum yavruları :) sürekli fön sürekli fön uçlardan kırılırlar, yıpranırlar ve kururlar zavalılar. Saçın kalitesini bozdukça doğal hali de iyice berbalaşmaya başlar, istemesek de kuaförün zalim ellerine teslim etmek mecburiyetinde kalırız.
Vakit yokluğundan dolayı günün birinde adamakıllı bir şekil veremeyince saçlarıma, rastgele tokaladım, bir baktım salaş hali daha bir doğal daha bir karizmatik oldu. Bir bakayım dedim böyle bir tarz var mı acep? gerçekten de bir sürü görsel buldum. Hem sıradışı olması adına hoş, hem de çok daha ucuz ve kolay böyle rastgele toplamak ya da iki tutam saçı tutturup sokağa çıkmak. Siz de bir bakın bakalım beğenecek misiniz, ilham verecek bir şeyler çıkacak mı....zira ben tuttum bu işi.



3 Mart 2012

Yine yeniden bir retro modası; kedigözü gözlükler


Yine yazı özlerken, yazı hatırlatan bir post ile karşınızdayım sayın seyirciler, ve yine bir retro modası ile. Kedigözü gözlük modelleri, bilhassa güneş gözlükleri, tıpkı 50'ler ve 60'lardaki gibi. Bu gözlükler yine yeni yeniden moda, ünlüler çoktan kapmış bile....gözlük almak için yazın gelmesini bekleyip de, tavan fiyattan almak zorunda kalmayın şimdiden bakmaya başlayın modellere, hem de buradan başlayın :)


Wikipedia'dan duyduğuma göre; Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Barbara Windsor, Mary Whitehouse ve daha nice dönemin ünlü bayanları kullanıyormuş. Bakalım günümüz ablaları nasıl takmışlar kedigözlerini...

Ençok seveni Rihanna

Kristen Steward

Scarlett Johansson

Jennifer Lopez, Nicole Richie, Anna Hathaway

Lady Gaga

Ve tabi ki alexa, onsuz olur mu ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...