26 Mart 2012

2012 saat trendleri


Bir arkadaşıma hediye saat almak hasebiyle uzun süredir saat modellerine, çeşitlerine bakıyordum. Sektör oldukça büyükmüş ve yeni yeni fikirler orijinal tasarımlar olarak sektörde yerini almış. Biz bilirdik ki saat kordonu ya çelik olurdu (iyi saatler tabi ki) ya da deri. Amma fekat lakin, sektör kendini geliştirmiş ya, silikon seramik vs gibi yeni yeni kordon malzemeleri deri ve metal kordonları tahtından etmiş.


ben saat deyince her eski kafalı gibi İsviçre'ye güvenirim. E tabi artık öyle değil bir sürü başka marka daha iyi işler çıkarıyor. Takip edenler bilir bloğumda pek marka ismi telafuz etmiyorum ancak Swatch deyince akan sular şöyle bir duruyor :) Bu hediye meselesinden dolayı bir mağazasına girip yeni modeller ne varmış diye şöyle bir baktım ve bayan saat modellerinde, buradaki görselleri de teşkil eden, kola iki kere dolanan renkli kordonlar şeklinde tasarlanmış Lady Collection'ı görüverdim. Bir araştırdım ki, model çok tutmuş hatta Swatch bunun bilekliklerini de yapmış, böyle koluna 5-6 kere dolanan rengarenk bileklikleri var. üstteki görselde hem saati hem de bileliği görmek mümkün.



şimdi efenim bu saatlerin kordonları silikon. Araştırmalarıma göre deriden ve metal kordonlardan daha dayanıklı ve daha sağlıklı imiş. Neticede metal alerji, deri ise koku yapma ihtimalini barındırmakta. Ancak bana sorarsanız ben yine Swatch'un titanyum kordonlu modellerinden vazgeçmem. Titanyum doku dostu bir malzeme olduğundan tıpta da kullanılan bir madde. Tabi stil amaçlı saat takmak çok da detaylı incelemeyi gerektirmiyor ama benim gibi sabah kalkar kalkmaz ilk iş saatinizi kolunuza takıyorsanız bu modeller iyi bir tercih değil, çünkü bunların varlık sebebi moda ve stil. Stil olarak beğendik efenim, siz de bir bakın bakalım.


Ha bir de böyle iki saaati birden takmak gibi bir trend gözüme çarptı. Niye bir tanesine bakınca saatin kaç olduğunu anlamıyorlar mı gibi gereksiz bir espri yapmayın sakın ne de olsa tarz meselesi, lütfen. Orijinallik yaratmak adına hoşuma gitti diyebilirim.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...