15 Mart 2012

cam ve çiçekten dekorasyon fikri


Yakın zamanda gittiğim bir cafede küçük ama naif bir dekorasyon fikri gördüm. Tüm masaların üzerine shot bardağı sayılabilecek bir küçüklükte bardağın içine bir tek dal yapma çiçek koymuşlar. Düşününce göze hoş görünen bir detay  yakalamış olduklarını farkettim. Daha sonra ev yapı marketlerinden birini turlarken aynı aksesuarın satıldığını gördüm. Aslında böyle bir aksesuarı para verip almaya hiç gerek yok. Herkesin evinde kullanmadığı ya da sıkıldığı, takımı bozulan yahut artık parlaklığını yitirmiş olan bardakları ya da kavanoz benzeri cam kapları muhakkak vardır. Neden hobi eşyaları satan yerlerden yapma çiçek, dekorasyon taşları ya da renkli kumlar alarak bu atılacak eşyalarımızı değerlendirmeyelim ki?

Ben mesela mavi cam kabı olan mumluklarımı, mumu tükenince iyice temizleyip banyoya koydum, diş fırçası ve macunu koymak için kullanıyorum. Mavi olması nedeniyle banyoyla çok uyumu oldu hem de atmamış ziyan etmemiş oldum. Eski kavanozlarımı da satın aldığım yapma çiçekleri koyarak dekor amaçlı dönüştürdüm. Yani cam bu sonuçta kırılmadığı müdetteçe akmaz kokmaz dayanıklı sağlıklı bir malzeme. İnsan atmaya kıyamaz. 

Diyelim ki eski cam bardak, kap vs yok, shot bardakları küçük ve oldukça sevimli bunun için. Üstelik çok da pahalı değil. Belki bir ışık yanar aklınızda ve tüketim çılgınlığından bir nebze uzaklaşıp kendi el emeğinizle bir şey ortaya koymuş olursunuz. Israfa karşıyız efenim lütfen...
Tam olarak kastettiğim böyle bir şeydi, bakınız satış fiyatına ... hiç gerek yok evde de yapılabilir demek istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...