3 Eylül 2012

Alaçatı sokakları...

 
 
 

Gerçekten de abartıldığı kadar güzel bir yermiş alaçatı... sokaklar ve dükkanlar, kafeler, iki katlı beyaz evler, her yerden sarkan begonviller ve diğer rengarenk çiçeklerle masalsı bir havası var alaçatı'nın. oysa deniz kenarında bile değil...biz gittiğimizde restorasyonu henüz başlamış iki büyük yel değirmeni vardı, belki de zamanında onlarca yeldeğirmenine ev sahipliği yapıyordu o topraklar (bitmez tükenmez rüzgarı sağolsun) ama şimdi sadece hediyelik eşya satan dükkanların tezgahlarında buzdolabı süsü olarak satılanları görebiliyoruz. Tarihi ve doğal güzelliklerinin üstüne bir de ambiyansı adeta bir masala dönüştüren kafelerin sokaklara dizdiği masalar, sandalyeler, koltuklar dekorasyonu ile beni büyüledi desem yalan olmaz. Allahtan öğle vakti çekmişim bu fotoları yoksa akşamları hepsi dolu oluyor, daracık sokaklarda insan seli akıyor mum ışığı kadar zarif lambaların altından, akasyaların kokusunu içlerine çeke çeke dolaşıyorlar....dayanamadım bu güzel görüntüleri kendime saklayamadım işte çektiğim fotolar....
 

 
 

Alaçatı'yı gezince "dekorasyon dergilerinde gördüğümün aynısı" dedim kendi kendime. Gerçekten de sanki gelip görselleri buralarda çekmişler gibi, o kadar parlak o kadar gözalıcı ve o kadar samimi ki sokaklar, bakmaya doyamadım.... 
 

 
 
 
Bütün duvarlarda çiçek, antika şekiller, desenler, resimler, bilgece yazılar vs değişik değişik bir sürü şey var. tek tek hepsine bakmadan geçmek olmuyor.
 
 
 
 Mesela boş şarap şişelerini ziyan etmememişler, dekorasyona katmışlar....
 
 
 Küçük bir köy kahvesini andıran bu inciraltı kahvecisi belki de kendisinden bahsediyordur...
 
 
bütün evler taş, bütün balkonlar cumbalı, bütün cumbalar da mavi...
 
 
 
 
 
 Benim de bir kafem olsaydı masa sandalyesini ancak böyle hayal ederdim sanırım
 
 
Masal diyarında kral sofrasında gibi

 
Ya da düşler ülkesinde prenses koltuğunda...
 
 
 ya da pembe şeker ülkesinde bir yaramaz bir kızçocuğu gibi

 

 ya da evinin kapısının önünde  baş başa limonatalarını yudumlayan yaşlı dede ile nine gibi
 



2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Güzel bir yazı ve muhteşem fotoğraflar ile Alaçatı'yı tanıtmışsınız. Sizi canı gönülden kutluyor iyi çalımalar diliyorum.
    http://www.alacatidatatil.com
    Fredy Şloser

    YanıtlaSil
  2. merhaba ben ters1köşe blogu sahibesi Selin http://balansvemanevraa.blogspot.com.tr/ bana ait renkli şeylerin yer'de Aldığı bloğuma Bir süredir yazıyorum.benim bloğuma da beklerim :) bu arada fotoğraflar gerçekten çok güzel ben 1 kez gitme fırsatı bulmuştum,alaçatıya çok keyifli geçmişti.

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...