18 Kasım 2012

DIY yaptım, kolye yaptım !


Bir başka geri dönüşüm projesi ve bir farklı takı tasarımı ile karşınızdayız efendim. Şimdi, bu yukarıdaki resimde gördüğünüz sevgili eşimin yurtdışından getirmiş olduğu çikolata kutusunun kurdelası idi. Haliyle bir yüzünde markanın ismi yazıyor, beni bilenler bilir, böyle artık kumaştı, ipti, boncuktu, tüydü yumaktı :) atmayı hiç sevmem ve bir çekmecede biriktiririm, o atık parçacıkların hepsi gün gelip de kaderiyle buluşmayı beklerler.


Bu görmüş olduğunuz, rengine kurban olduğum şerit kumaş parçası da uzun süre bekledi. Ne yapsam ne yapsam diye düşünüp durdum. Takı ile ilgili bir projenin başkahramanı olacağı kesindi lakin ne yapacağımı tam bilemiyordum. Meğer kendisinin bir kader ortağı daha varmış da, onu beklermiş.... 


Çok beğenerek aldığım fakat aşırı büyük olduğunu düşündüğüm için hiç kullanmadığım bu çiçekciklerden oluşan küpe...Bu çiçekler, sallantılı bir küpenin esas unsurlarıydı fakat, takmadığım için tamamen söktüm.Ve sarı kurdele ile kader arkadaşlıklarının ilk adımı da böylece atılmış oldu, ikisi birlikte bir kolyeye dönüşecek, sonsuza dek birlikte kalacakları... :)


Öncelikle kurdelaın üzerinde marka yazılarının olması en büyük dertti. Bu problemi çözdükten sonra sorun kalmadı. Şöyle ki; kurdelanun bir ucunu herhangibir yere sabitleyip öbür ucundan burmaya başladım. Sıkı bir şekilde burulduktan sonra serbest bırakınca, kendi kendine tam ortadan iki tarafı birbirlerine sarılmaya başladılar ve tüm yazılar (Allah'ın hikmeti işte) iç kısımda kaldı :)


Sonra istediğim boyu hesaplayıp iki ucunu da kesip, yaktıktan sonra, halkaya geçirmemi sağlayacak olan aparatlardan taktım. Bu nanenin bir adı vardı ama unuttum, suluhan'da (Ankara'nın incik boncuk toptancısı) satışı vardır, takı yapımı malzemelerinin en başında gelenlerinden biridir. Nereden bulurum diyenler, tuhafiyelere bakabilir. Zaten bu işle uğraşanın birtakım temel alet edevattan edinmesi gerek, zira mutfaktaki bıçakla ya da takım çantasındaki pense ile falan olmuyor.




Daha sonra iki ucunu birleştirecek olan kolye bağlama nanesini de taktım ve sıra çiçeklere geldi.



Çiçekleri de ucundaki halkaları kumaşlara geçirerek, istediğim sayıda ve şekilde sabitledim. Böylece kolye bitti, zaten çiçekler eskiden küpe oldukları için kulağa geçirilen nanelerden de mevcuttu, böylece iki adet çiçekten de küpe yapınca takım haline geldiler.

 Bilmem beğendiniz mi, ben sevdim, size de ilham olsun artık, siz daha iyisini yapın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...