29 Kasım 2012

Marjinallikte top yapan Londralı Misterler


Erkek giyimi ile ilgili de post yapmamı isteyenlere ithafen;

www.stylescout.blogspot.com isimli blog sık sık göz attığım bir sitedir. Şehir şehir sokak modasını gösteren güzel fotoğraflar vardır. Yalnız bu sokak modası işinde bir nokta kafama takıldı; dibine vurulmuş marjinallik! 

Hadi kızlar neyse de bu marjinal giyim tarzı erkeklerde hiç olmamış. Şimdi bu fotolara bakın siz de bana hak vereceksiniz. Ne giymiş bunlar, cağnım renkleri nasıl bu şekilde bir araya getirmiş, ne etmiş neylemişler diye düşünüyor insan. Hayır marjinal olursun da onun da bir ayarı ve bir stili vardır diyorum. Ben bu Londralı misterleri hiç sevmedim, atletten tişörtten bile soğudum bunlara bakınca....

Şimdi bu üst resimdeki man in black mister abi... sanki nişanlanmış da gelin kızımız bekar evindeki karanlık timsali siyah perdeleri beğenmemiş, isterim de yenisini isterim diye tutturmuş, abi de almış kara kara perdeleri vücuduna dolamış, bari boşa gitmesin terziye de para verilmez şimdi demiş gibi. Allahtan tek renk giyinmiş de ucundan az bir şey karizma yaratabilmiş. Elinde de clutch çanta var...neyse ki deri ceketi bir şeye benziyor, kafasına taktığı berenin o haline ise diyecek laf bulamıyorum, kafasına dar mı gelmiş ne olmuşsa artık...


Bu resimdeki mister ise bir başka alem. Üstüne geçirdiği garip desenli uzun kollu, acayip yakalı tişört çakma uzay kostümüne benziyor. Pantolonun üstüne şort giymiş sanki, turuncu çorapları ise en güzel kombin ögesi herhalde. Yeterince dikkat çekmek için turuncu iyi bir renk dermiş gibi bakıyor. 80lerden kalma turuncu saçları ile çorapları galaksiden gelen bir uyum yakalamış. Gözlüklerinin altındaki bayık  bakışlarını ise gözümde canlandırabiliyorum.

 

Bu misterin dış görnüşündeki tek güzel şey sanırım taba ayakkabıları. Üstündeki başındaki hiçbir şeye anlam veremedim. Üç renkli batik bir gömlek, anlamsız desenleri olan bir pantolon. Ne yapmaya çalışıyorlar, gözlerimizden kusmamızı mı istiyorlar vallahi hiç bilmiyorum. Bunları beğenen var mıdır ki?


Sarı pantolonlu mister, bence yakın zamanda uzakdoğu seyahatine çıkmış, Malezya, Endonezya, Singapur Allah ne verdiyse bir güzel arşınlamış,. Sokak aralarında yöresel hediyelikler satan teyzelerin hiçbirini kıramamış herhalde, almış bütün zımbırtıları tek celsede üstüne başına asmış gibi duruyor. Bir de bu İngiliz erkeklerindeki bu ezik bakışlar ne böyle yahu? Benim bildiğim en güzel bakışlı erkek Hugh Grant. Yıkıldı bütün hayranlığım bitti gitti....


Neyse ki bu hint asıllı mister biraz güzel bakış atabilmiş o sürmeli sürmeli gözleri ile. Yalnız üstü ile altını bir türlü bağdaştıramadım. Tam bir doğu batı sentezi kendisi. Alt taraf kısa pantolon ve kösele ayakkabılarla Batılı, üst taraf kültürel desenler ve başındaki sarık misali etnik başlık ile oldukça Doğulu. Yukarıdan bakmaya başlayıp aşağıya doğru indikçe gözler, paralel evrenden marjinaliliğin dünyasına geçiyoruz sanırım...


Bu misteroğlan da hindu abinin yaptığının tam tersini yapmış. Üst taraf modern alt taraf yöresel dalgalarla savrulmakta. Hele o mistik örme ayakkabılara bittim. Tamam dünya kültürü vurgulu bir tarz yaratmak eyvallah da bu zorlama sentez neden onu anlayamadık...Üst taraf ekose gömlek, ben öğrenciyim diye bağıran gözlükler. Altta ise kızlar şalvar seviyor zaten, böyle arabic kıyafetlere hasta oluyorlar der gibi...



Bu misterin de çizmelere kadar herşeyi mükemmel. Ama o çizmeler beni bitirdi. Hadi modelini de beğendim desem en fazla motosiklete binersin be abim ata binmeyeceksin ya niye paçaları içine soktun ki?
Vallaha çenem ay pardon parmaklarım yoruldu, gözlerim mahvoldu hatta moralim bile bozuldu. Ah hugh ah nerde o eski İngiliz misterler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...