21 Ocak 2013

Geri dönüşüm kutusu projesi


İkea'yı soydum soğana çevirdim sanırım, bir ikea postu ile daha karşınızdayım. Bu kez kutsal bir amaca hizmet ediyoruz. Blogumu takip edenler ziyandan hoşlanmadığımı, geri dönüşüm konusundaki hassasiyetimi bilirler. Sevgili belediyemiz sitemizin çöpevinin yanına geri dönüşebilir atıklar için konteynır koyduğundan beri evde iki farklı çöp kutusu ile yaşamaktayız. Biri evsel atıklar için diğeri de (kağıt, poşet ve metal) geri dönüşebilir atıklar için. İki haftada falan doluyor ve götürüp atıyoruz. İlk başta ben bunları almaya gelmez belediyeciler diye düşünmüştüm ama konteynırın boş olduğunu gördüğüm zaman bu lafımı geri aldım. Hatta bir kez kamyonun boşaltma eylemine de şahit olunca tamamdır dedim, kanun var evet uygulama da var. Kanun demişken, yasal olarak belediyenin asli görevlerinden biridir geri dönüşüm. 


Gelelim projemize. Dediğim gibi geri dönüşüm için dondirik saçma sapan bir  kutum vardı. Uzun zamandır değiştirip güzel bir şey ayarlamayı düşünüyordum. Sonunda uygun bir şey buldum lakin görüldüğü üzere bembeyaz plastik bir kutu bu. Beyaz olması iyi bir fikir değildi, biz de "evdeki uykucu" ile birlikte düşündük karar verdik, yapışkanlı kağıtlarla kaplamaya.


Sağolsun "uykucu" gayet nizami bir şekilde dört tarafını kapladı. Son hali aşağıdaki gibi oldu.


Üst kapağı da şeffaf kapladı ve ben de gazeteden kestiğim harfleri kağıdın altına koymasına yardım ettim. Böylece geri dönüşüm temasına vurgu yapan bir mizansen de ortaya koymuş olduk :D


Üst kapak çıkabildiği için, çöp poşetini kolaylıkla taktık. Artık doldurup doldurup boşaltırız. Neee yoksa siz hala dönüşümlü çöplerinizi öylece atıyor musunuz?? çok ayıplarım bak...




4 yorum:

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...