12 Ocak 2013

hatalarımdan öğrendim; test edilmiş bakım önerileri vol.1

Kozmetik ve makyaj ile olan ilişkim standardın altındadır. Burada uzun bir yazı yazmıştım bu konuda. Şimdi kendimce farkına vardığım, daha doğrusu hata yaparak öğrendiğim bir kaç öneriyi paylaşmak istedim.

İlki cilt bakımı ile ilgili.
1) Sivilce sorunumdan ve yüzüme yoğun makyaj yapmadığımdan, kozmetik ürünlerini de pek kullanmadığımdan bahsetmiştim. Benim olayım şu; eve gelir gelmez yüz temizleme jeli ile hızlıca yüzümü yıkarım. 

Kullandığım jel;



İki üç günde bir gülsuyu ile yüzümü temizlerim. Gün içinde çok kuruduğumu hissettiğimde (günde 3-4 kez oluyor bu) bepantheni yüz kremi niyetine bolca sürerim. Şimdi ben farkettim ki ben kremledikçe daha çok kuruyor yüzüm ve o kurudukça ben de basıyorum kremi. Böyle bir tavuk-yumurta açmazının içindeyim yani. Üsteli T bölgesi yağlı bir cildim olduğundan yüzümün bir kısmı nem sahibi iken bir kısmı Afrika çölleri gibi. Özellikle kışın (Ankara'nın sıfır nem havası sağolsun) genelde böyle soyuk soyuk oluyor, pul pul kabarıyor. Nemlendirici bir şeyler sürmek aslında yaramıyor ama o kuruluk hissi yok mu? düşmanımın başına gelmesin. Çok sinir bozucu. 

Burada benim yaptığım bir hata varmış yeni farkettim. Yüzümü temizleme jeli ile iki saniyeden kısa bir sürede yıkıyorum. Biraz vakit ayırıp aslında masajlaya masajlaya, köpükleri her yerine ovalaya ovalaya yapmak lazımmış bu işi. Bundan sonra biraz daha uzun yapacağım bu işlemi. Yalapşap yapıp çıkmak bitti.

İkinci olarak uzun zaman önce heveslenip alıp sonra da üşenip bir kenara attığım peeling olayına geri dönüyorum. Pul pul olan ölü derileri sıyırıp atmak için kullanacağım. Tabi bu işlemi de uzun uzun yapacağım. Sürüp geçince bir işe yaramayacak belli...

kullandığım peeling;

İkincisi saç bakımı ile ilgili;
2) Saçlarım iri dalgalı/kıvırcık arası bir yapıya sahip. Kalın telli olduğu için (ve artık genç olmadığımdan yıprandığı için) öyle milletin permalara özendiği gibi güzel bir şekil veremiyorum. Çok nadir açabiliyorum saçımı. Ayrıca genel problemim olan kuruluk en çok saçlarımda var. Çok sık duş aldığım için, ne yaparsam yapayım zaman içinde kupkuru oldu çıktı. Asıl mesele şu ki ben yeni farkettim, banyodan sonra saçımı fön makinesi ile çok sıcak ayarda kurutuyormuşum. Böyle daha çabuk kuruması işime geliyordu ama bundan sonra ılık ayarda uzun uzun kurutacağım Ilık ayarda vigo ile kurutunca, vallahi milletin kafasında görüp özendiğim iri dalgaları elde ettim diyebilirim. Bunca zaman bu hataları yaptığım için de kendime çok kızdım. Bir de yeni aldığım jölenin etkisi büyük sanırım. 

Kullandığım jöle;


Kozmetik/bakım ürünleri ile çok sıkı fıkı değilim, yani otorite sayılmam ama üçünden de memnunum. Hele jöle...briyantiminsi bir tavrı var ama onun gibi yapış yapış değil. Ayrıca ertesi gün saçın kirliymiş hissi  de vermiyor. Tavsiye ederim. 

Şimdilik bu kadar , aklıma geldikçe (ya da aklım başıma geldikçe :) bu postu seri halinde ilginize sunarım artık.

2 yorum:

  1. teşekkürler güzel önerileriniz için :) bende benzer hatalar yapıyormuşum..jöleyi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...