17 Ocak 2013

"oh be" derdirten icatlar vol.2

"Oh be" derdirten icatlardan daha önce burada bahsetmiştim. Bugün aynı serinin ikincisini yazmaya karar verdim. Haftasonunu İkea'da geçirmem dolayısıyla olabilir tabi..."akıllı ürünler" adı altında ev için lazım olan birtakım pratik ürünler satıyorlar İkea'da. Hakikaten de acayip fonksiyonel şeyler. Ankaralılar bilir, İkea'nın Ankara'yı teşrifi bir ya da iki senelik bir mevzu. Daha önce İstanbul'da, Bursa'da ve İzmir'de vardı sadece. Ben bir İkea sapığı olarak (artık değilim bu arada) her üçüne de gitmiştim. Birçok şey aldım, sonra da zaten Ankara'ya da açıldı, İkea'dan bir şey almış olmanın forsu :) kalmadı. 

Gerçi birçoğunuz zaten biliyordur ama yine de bu "oh be" dedirten icatlar nelermiş bir bakalım;


Bu zımbırtı kıyafetlerin üstüne yapışan sinir bozucu tüycüklerden kurtulmak için icat edilmiş. Yapışkanlı kısmını tüycüklü zeminin üzerinde kaydıra kaydıra o serserileri bir güzel cağnım elbiselerden söküyorsun. Üzerindeki yapışkanlı katman artık işlev göremez hale gelince bir kat soyuyorsun ve yeni bir yapışkanlı yüzey ortaya çıkıyor. Ayrıca biterse yedeğini de satıyorlar. Şimdi aslında bu alete para vermeye de gerek yok (zira 5 lira da pek para sayılmazdı ama). Koli bandını biraz açıp kendi üzerine katlar ve rulosunu da eline geçirirsen, aynı şekilde kaydıra kaydıra o da tüycükleri toplama faaliyeti yapıyor.


Bu da "timer" tabir edilen, alarmlı zamanlayıcı. Mutfak işlerinde yardımcı olabilir. En fazla bir saatlik. Pilli değil, tutamaçını çevirdiğinde kurmalı oluyor. Güzel bir şey, ben yemek yaparken kullanıyorum daha çok.



Herhangi bir ürünün paketini açtıysam ama paketin tamamını bitiremezsem, kalanını kavanoza koyar kaldırırdım. Eğer çok üşenirsem lastik geçirirdim. Şimdi gerek kalmadı bu plastik kilitleri kullanıyorum. Gayet pratik, her boy var içinde. Oldukça da sağlam.


İşte bu çok pratik bir şey. Bunu yapan zekanın yanacıklarından öpüyorum. Bitki çayı seven bir insan için en güzel icat. Güzelce içine malzemeyi sıkıştırıp bardağın içine sallıyorsun. Harika bir şey..bu da İkea'da satılıyor, başka bir yerde ben görmedim.


Bu zımbırtının da hastasıyım. Kendisi tupperware olur. Postmodern bir buz kalıbıdır. Bildiğimiz standart kalıplardan buzları çıkarıcam diye anam ağlardı. Tezgaha ters çevirip vur babam vur babam, ya çıkmaz ya da süpersonik bir hızda fırlayıp yere falan düşerdi buzlar. Bu sorunu tupper abimiz çözmüş. Üstteki resimde görülen kapakçığı açınca bir delik çıkıyor ortaya. Oradan işaretli yere kadar su doldurup donduruyorsun. Yani tüm boşlukları tek tek doldurmana gerek yok, o kendisi ayarlıyor. Donma işlemi bitince de (alt resimde görülen minik yuvarlaklar var ya onlar yumuşak bir malzemeden yapılmış) ters çevirip yuvarlaklardan ittiriyorsun, pıt diye düşüyor buz. İndirimde 20 lira falan verdim ama vallahi değer yani...


Son icadımız da şarap tıpası. Bilenler bilmeyenlere anlatsın, şarap havayla temas ettiği müddetçe fermante olur, yani Türkçesi ile sirkeleşir :) Dolayısıyla şarabı açarsan ya tüketeceksin ya da havayla temas etmeyecek şekilde saklayacaksın. Şarabın şişesini açarken mantarı delmiş olursun, o yüzden aynı mantarı şişeye geri takmak bir anlam ifade etmez, şişe hava alır. Ben genelde onu da kavanozlardım (bu hayatta iki aşkım var biri dolap biri de kavanoz :) ama bu aleti bulunca gerek kalmadı. Şişenin ağzını bununla kapatıyorum, lastikli kısımları sayesinde hava filan almıyor. Kafasını da şekilli yapmışlar şık duruyor kerata. Bunu da Kapadokya gezimizde şarap fabrikası ziyaretinden almıştım. 10 ya da 15 lira bir şeydi. Çok faydalı tavsiye ederim.

Eeeyyorumlamam bu kadar...yeni keşiflerimle devamı gelecek :) takip edin...

2 yorum:

  1. hep takip ediyoruz seni :)) bitkiçayı süzgeçi de 1 milyoncularda da var ama ikeanınkiler kolay kolay paslanmıyor iyi seçim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler...bedava ikea reklamı oldu ama napalım olsun o kadarcık...

      Sil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...