15 Ocak 2013

Pop-Art nedir? Ne işe yarar?

Pop-Art tabir edilen post-modern sanat akımının ne olduğunu araştırmak geçenlerde izlediğim bir film yüzünden aklıma düştü (filmi merak edenler buraya tık). Bir de tabi ki ev dekorasyonunda ve son trend olarak modada kullanılması ile. Nedir bu Pop-Art ne işe yarar merak edenler buyursun...


Pop-Art denince akla gelen ilk resim bu üstteki Andy Warhol'un "Marilynler" isimli çalışması. 

Güzellilik algısı ağır, rutin,az renkli, belirli bir entellektüelite gerektiren, yorucu ve sıkıcı klasik sanat akımlarına muhalif olarak ortaya çıkmış, popüler kültürü ve tüketim toplumunu yansıtan ve 20.yyın doğurdu son moda sanat tarzı diye özetlesem yanlış olmaz herhalde. Bol canlı, bol renkli, tüketim ve reklam ögelerini barındıran (Marilyn gibi), popüler olanı besleyen, kamaşık olmayan, çoğu zaman karikatür gibi ya da illüstrasyon şeklinde kendini gösteren farklı ve neşeli resimler, desenler vs...

Burada sanat tarihi ya da sanat felsefesi tartışması yapmayacağım tabi ki... (bunu yapmayı çok isterdim ama başka platformlara inşallah :) Son dönemde pop-art desenleri olan çok sayıda ev dekorasyon unsurları görüyorum, bir hayli de revaçta... canlı renklerden olması dolayısıyla da hoş ayrıca. Mesela koltuklar ya da duvarlar bu tarz desenlerle kaplı olsa...



Sade bir görünüme sahip bir odayı ya da salonu sadece bu tarz bir iki pop-art eşya ile şenlendirmek hoş olmaz mıydı?





Bir de modada pop-at etkileri var. Bu tarz resimlerin baskılı olduğu sweatler, tişörtler çok trend oldu.




Ayakkabılar, çantalar, aksesuarlar da var tabi ki...Gelelim benim olayıma... Ben de salondaki oturma grubunun minderlerini bu tarz bir kumaşla kaplıyorum. Halihazırda zaten sade bir salonum var. Biraz renklendirecek diye düşünüyorum. Zaten eski kılıfların desenini de hiç beğenmiyordum. Değiştirmek iyi olacak...
Benim satın aldığım kumaş da bu; Ikea'dan aldım, metresi 15 lira.


işlemler bitince burada paylaşacağım...

Pop-Art hakkında daha fazla bilgi için : tık tık
Pop-Art dekorasyon için : tık tık
Modada Pop-Art için : tık tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...