9 Şubat 2013

çiçeklere bahar temizliği


Çiçekleriniz bahara hazır mı? Benimkiler artık hazır. Azıcık güneşi görünce hemen hareketlenmeye başladılar. Ben de farkettim ki onları bir bakımdan geçirme zamanı gelmiş. Balkonda güneşle içli dışlı yaşadıkları için sağolsunlar hepsi çok bereketli. Bahara hazırlıktan kastım da öyle ağır bir iş değil, birazcık budama birazcık da toprak havalandırma, saksı temizleme vs... çok anladığım bildiğim işler değildir botanik işleri lakin doğanın sesini duymamak da imkansız.


Çok fazla bitkim yok aslında. Gerçi yerim olsa doldurmak istemem de diyemem. 1 numero fesleğen, 2 numero deve tabanı, 3 numero adını hala bilmediğim mor renkli bir yapraklı bitki, 4 numero çiçek formunda bir kaktüs, 5 numero arsız bir menekşe (bir türlü ölmüyor) bir de akşam sefası var bu resimde olmayan.



Deve tabanının altlardan birkaç yaprağını kestim, toprağını da köklerine dokunmadan alt üst ettim. Aklınızda olsun ara sıra çiçeklerin toprağını havalandırmak onun için çok faydalı.


Adını bilmediğim mor bitki üst resimdeki. Güneş ne yönden geliyorsa o taraf doğru boynunu uzatan 20-30 tane çiçek çıkarıyor. Saksı büyük olsa etrafına yayılacak da işte...şimdilik evi bu saksı.


Kaktüs kardeş bu resimdeki. Şekli çok güzel. Onun da toprağa değen yapraklarını kestim. Biraz yükseldi, iyi oldu.


Bu da arsız menekşe. Hangi koşulda olursa olsun ölmüyor. Alttaki yapraklarını kestim onun da. Son hali aşağıda.



İşte akşamsefası. Yazın çok güzel çiçekler açıyor. Onu bayaaaa budadım. Çok arsız olduğu için kısa sürede kabına sığmadı. Bu arada söylemesi ayıp tohumdan yetiştirdim. Ona ait tohumlar hala elimde isteyen olursa verebilirim. 


Kel kaldı şimdilik ama yakındır balkona sığmayacağı günler...

1 yorum:

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...