2 Şubat 2013

Oh be dedirten icatlar vol.3



Sağolsun "evdeki uykucu" bir haftadır windows 8 midir, ne nanedir, onu yüklemeye uğraştığından bir süredir yazamıyorum. Ben de iş nedeniyle bir hayli yoğundum, o yüzden buralara pek uğrayamadım. Şimdi döndüm...bakalım bu süreçte nelere takılmışım yine....

Yukarıdaki resimde görmüş olduğunuz vintage kutu İsviçre'den getirdiğim çikolatanın kutusu idi (evet doğru düşündün, çikolatayı kutusu yüzünden aldım :) Ben esasen dikiş kutusu yapacaktım (eskiler hatırlar, resimli metal kutular vardı, annelerimiz iğne iplik koyardı içine) ancak baktım dana boy makasım içine sığmıyor, zavallı kutucuk da bir müddet gizli işsizlik yaşadı. En sonunda layığını buldu ve manikür kutusu gibi bir şey oldu. 


Bu anlamsız girişten sonra :) başlığımızla müstesna konuya gelelim. Son dönemde tırnak etlerimle (yabancıların kibarca kütikıl tabir ettiği, bizim de kabaca et diyoruz ya) kafayı bozmuş durumdayım. Bu yaşıma kadar onları kesmiş, oymuş  ya da başka şekillerde örselemiş değildim, lakin son dönemde canımı sıkmaya başladılar. Mutfak işleri dolayısıyla sürekli suyun içinde eller ve haliyle kuruyor. Onlar kuruyo ben basıyorum kremi, onlar kuruyo ben krem...derken böyle bir kuruluk paradoksu halindeyim. Denizsiz memleket biçare Ankara'nın sert havası da cabası. Velhasıl kelam manikür olayına giriştim efendim. Önceleri o özel makaslarla cebelleşirken aşağıdaki resimde görmüş olduğunuz tırnak eti düzelticisini keşfettim. 


Kesmenin zararlı olduğunu söylüyorlar, doğrudur. Nihayetinde onların davardır bir  hikmeti, yapay dış müdahaleleri ben  de çok sıcak karşılamıyorum. Ama kesmemiş olmak için çeşitli kimyasal sıvıları kullanmak  da bir o kadar zararlı olsa gerek. 

Neyse herkesin tercihine kalmış, benim diyeceğim bu aletin ne kadar pratik olduğu. Ucu "V" şeklinde ve iki sivri ucun arası çok ince ve keskin bir bıçaktan olşuyor. Kalem tutar gibi tutarak "V" şeklindeki ucunu, tırnak dibindeki etleri arasına alacak şekilde yerleştirip ileri doğru sürükleyince huuuup diye kesip geçiyor. Çok bastırırsan derini yüzme ihtimalin var o yüzden aman dikkat. Tırnağın iki yanındaki kuru derileri de böyle ucunu koyup sürükleyerek kesmek mümkün. Keza şeytan tırnakları da aynı şekilde kolayca hallediliyor. Adeta çakıyla tahta yontarlar ya aynı öyle kolay oluyor.  Tavsiye ederim ama bağımlılık yapıyor. Onları kestikçe uzuyorlar, uzadıkça kesiliyor böyle bir kısır döngü....


Diğer bir icat ise. Peeling. Kim icat ettiyse (herhalde Sümerlere kadar gider mazisi, çamur banyoları filan di mi) Allah bin türlü razı olsun. Yok peeling etkili yüz temizleme jeli, yok üç etkili üçü bir arada vb temizleme jellerinden pek hoşlanmıyorum sanırım. O asıl işlevi görecek olan tek tük tanecikleri aramaktan yoruldum. Hem ince hem de sert tanecikli bir peeling arıyordum, saatlerce ovalamadan nazik nazik ölü derilerden kurtulmaktı derdim. Aslında Clinique markasından bir ürün beğendim işte bu fakat çok pahalı. Eczacıların dediği gibi muadili olarak bunu buldum aldım ben de. Bence iyi. Hem tanecikleri ince (deniz kumuymuş) hem yoğun (içeriği kile benziyor) hem de işlem sonrası yüzümde gerilme ve kuruluk yapmadı. 10 lira gibi bir fiyatı vardı ben aldığımda.



Bu hafta çok hoşuma giden bir bitki çayı keşfettim. Kokusu gibi tadıyla da beni mestteti. Ben ki karanfil tarçın sevmem, zencefil hayatta ağzıma sürmem, bu çayda ne varsa öle bayıla içiyorum. Adı da çok etkileyici. İçinde tarçın, vanilya, siyah çay, zencefil, karanfil  ve birkaç şey daha varmış. Kutusunda yazıyordu aslında ama kutusu iş yerinde kaldığı için fotosunu da çekemedim. Kokusu çok güzel, vanilya tarçın karışımı baskın bir kokusu var. Tadı da hoş ama  boğazda biraz acılık hissi bırakıyor. 


Paketin arkasında 1/3 oranında sıcak süt ve 2/3 oranında sıcak su ile karıştırıp için diyor ama ben sütle denemedim. Süte çok yakışacağına eminim, vanilya tarçın karanfil süte yakışmaz mı? Kek kokusu gibi  ... :) bence yakışır. Rastlarsanız deneyin derim. 


Eyyorumlamam bu kadar :) hadi iyi günler...

1 yorum:

  1. bende dün gördüm a101de peeling i alsam mı almasam mı diye düşündüm durdum almadan çıktım bir daha bakayım =)

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...