7 Şubat 2013

Su dalgası saçlar

Bir süredir  evde hiçbir alet edevat kullanmadan (bigudi, maşa vs) elimle çevirip bükerek saçlarıma düzgün dalgalar yapabilmenin peşindeydim. Bir arkadaş kendi kendine ayarını bulmuş ve düz saçlarının sadece uçlarını lüle lüle yapmayı başarmıştı. Çok da güzel olmuştu saçları, onun tarifini, internetten bulduklarımı ve kendi uydurmalarımı karıştırarak, ben de kendiminkini  bulmaya çalıştım. Çok sayıda farklı şekil  denedim, haftatalardır doğrusunu bulmaya çabalıyordum. Neticede olup olmadığını ertesi gün anladığın bir süreçti bu. En nihayetinde ben de sonunda içime sinen bir yöntem buldum.

Saçlarım kalın telli ve aslen kıvırcık. Şekil almaya çok müsaitken kalın telleri yüzünden kabarık kabarık olmaya da müsait. Yani tüm yöntemler bana olmuyordu. Bana en yakın gelen aşağıdaki videoyu çeken ablanın uyguladığı yöntem oldu.


Andera's choice adıyla youtube'da saç, makaj, maske bakım vb bir sürü konuda videosu var. Bence başarılı bir ablamız. 

Bu videodaki olaylara gelince...Andrea bacımızın da saçları anladığım kadarıyla biraz huysuz. O da onları eğitmenin yolunu bulmuş. Videoda yaptığı şey yalnızca saç tutamlarını birbirine dolamak. Kaça ayırdığın, kaç saat beklettiğin, jöleyi önce mi yoksa sonra mı sürdüğün, saçın ucunu nereye tutturduğun kişiden kişiye farkeder. Yani deneme yanılma yoluyla bulmak lazım. 

Mesela ben bir kere saçımı üst ve alt olarak değil yanlardan ikiye böldüm. İkincisi yatarken yapmadım sadece duştan sonra 3-4 saat beklettim ve üçüncüsü tepeme tokalamadım, aşağıya salladım. Zira yukarı tutturunca kat izi yaptı. Ayrıca çok kabardı. Birbirine doladığım tutamları 2-3 yerinden toka ile sabitleyerek omuzlarımın üstüne bıraktım. Böylece açtığımda kendi ağırlığıyla düzgün durdu. İşlemden önce sadece saç serumu sürdüm, açtıktan sonra da sadece uç kısımlarını jöleledim.

Saç pırasa gibi çok düzse çok daha fazla tutam ayırmak  ve gece o şekilde yatmak lazım. Kıvırcıksa zaten kolay kıvrılacağından çok tutam yapınca perma gibi olur. Aynı şekilde kalması gereken süre de saçın şekil alma kapasitesine göre olmalı. Gece kalıp kalmayacağına da buna göre karar verirsiniz. Hadi deneyin bakalım...




2 yorum:

  1. Buna benzer bir yöntemle yapmıştım bende gerçekten sabah çok kolay şekil alıyor. Yanlız o tel tokalar kafasını deler ablanın daha yumuşak tokayla daha rahat olur :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abla coşmuş zaten...diğer videolarını bi izlesen neler neler yapıyor...

      Sil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...