26 Mart 2013

Bahar mı geldi ne?



Sitemizin bahçesinde yaban eriği ağaçları var ve bugünlerde tam çiçek açma dönemindeler. Sitenin girişinden apartmanın kapısına gelen kadar bir yanında bu ağaçların olduğu minik bir yoldan ilerliyoruz ve bu aralar nefis kokuyor o yol. Çok kalmayacaklar zaten, çiçekler yaprakları üstünden atmaya, çoğu toprağı öpmeye başladı bile. Baharın geldiğini ben onların kokusundan anlıyorum. Bugün dailymail'e bakarken japon kiraz ağaçlarının çiçek açtığını müjdeleyen haberi görünce aklıma geldi. Japonların sakura dediği bu ağaçların çiçeklerine pek benziyordu bizimkiler de...




Sakuraları merak ettim ben de. Japon kardeşlerimizin muhteşem bir doğaya sahip topraklarda yaşamakla  ne kadar şanslı olduklarını düşündüm. Zira izlediğim her japon filminde de eşsiz doğalarını ısrarla sergiliyorlar. Japonya'nın imajı film sahnelerindeki renkli doğa manzaraları ile eşleşmiş durumda benim aklımda. Herhalde bunun farkındalar ki, sakuraları da tüm dünyada barışın simgesi yapmak için çabalıyorlarmış. Japonlar için baharın gelişi yanında sevgiyi, insanlığı, barışı ve güzelliği simgeliyormuş sakuralar. Öte yandan, bu güzel ağaçlar sadece iki hafta kadar çiçekli kalıyormuş, onlar da yılda bir kez olan bu pembe-beyaz manzaraları ağaçların altında çeşitli etkinliklerle kutluyorlarmış ...


Kaldığı kadarıyla ağaçların ve çiçeklerin tadını çıkaralım bu bahar. Rengarenk, minik ve narin o güzelim çiçekleri dallarda gördükçe benim de içim kıpır kıpır oluyor, yaşadığımı hissettiğim nadir anlar yani...kıymetini bilmek lazım.... 


sakuralar hakkında başka bilgi için tıklayın

Paralel evrenden gelen edit: bahsettiğim site bahçesinin fotolarını çektim...




1 yorum:

  1. Japon Kiraz Ağacı Sakura 2015 : http://www.cheriblossom.com

    Mesut

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...