1 Mart 2013

Cyclamen çimlendi !!!


Baktım bahar geliyor, güneş yüzünü gösteriyor, balkondaki botanik bahçeme yeni kardeşler getirmek lazım. Çok sevdiğim bir arkadaşıma akşamsefası tohumu vermiştim, o da bana kendi yetiştirdiği erguvan ve cyclamen (siklamen) tohumu getirdi. İnternetten araştırdığıma göre erguvanın tohumu sert olduğundan çimlenme ihtimali düşükmüş (24 saat ılık suda bekletmek gerekiyor). Oysa cyclamen çok canavar maşallah. 4 erguvan tohumunu (üzüm çekirdeğinden biraz küçük) iki karton bardağa ikişer tane, 8 cyclamen tohumunu da (topluiğne başından biraz büyük) yine iki karton bardağa dörder tane ektim. Gün aşırı su verdim....ve......cyclamen çimlendi......!!!! 4'te 1 büyük başarı. Çünkü ev ortamı doğal değil ve tohumdan yetiştirmek kendi yaprağından çimlendirmekten her zaman daha zor.



Çok tatlılar...henüz çok küçükler ama inşallah büyüyüp serpilip güzel birer genç kız olacaklar. En üstteki fotoğrafta bir tanesini işaretledim, işte o minik yaprağın üstündeki siyah parçacık tohumunun kabuğu. Bir türlü düşmedi kaldı orada kızımın kafasını acıtıyor...uf. Hiç elimi süremiyorum o kadar narinler ki...



Büyüyünce böyle olacaklar işte...bakıııınnnn....


Maşallah deyin, uzun ömürler dileyin ha...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...