3 Mart 2013

Dolap sapı dediğin ???


Geçen sene portmanto yaptırmıştık, söylemesi ayıp ben çizmiştim. Kapalı dolap kısımları, açıkta askı olan kısımlarından görece fazla. Olan askılar bize yetiyor aslında ama misafir geldiğinde, gelenlerin montları kabanları sığmıyor. Ananemin yaptığı gibi bende montları toplayıp yatak odasında yatağın üstüne koyuyordum. Baktık olmayacak portmantonun tam karşısındaki duvara da açık askı yapalım dedik.


Kalktık gittik bizim mobilyacıya, aynı renkten tahta aldık askıların altına zemin olsun diye. Portmantonun askıları ile aynı askıyı nereden alacağımızı da sorduk, adam söyledi ama aynı krom askıdan bulamadık. Mecbur başka bir şey alacağız tabi....bir baktık modellere aman allahım nasıl bir sanat icra etmiş adamlar. Mobilyayı yaptırırken kulplarını askılarını kendim seçmediğime bin pişman oldum.

                          

Neler yapmışlar...nasıl güzel tasarımlar....kendimden geçtim vitrinlere baka baka doyamadım. Neredeyse hepsini fotoğrafladım. Bildiğin dolap sapı yahıu, ne olabilir ki? ne olabilir? Vay anasını arkadaş...bir de ucuzlar ki sormayın gitsin. En pahalısı 10-12 lira...bütün kulpları değiştireceğim yemin ederim bayıldım.


Altın, bakır, krom renkler...modern mi istersin, barok mu istersin...ne istersen. Geometrik desenlerde mi, çiçek tasarımlı mı ne ararsan...hala gözlerim kamaşıyor.







Tabi ki çoçuk odalarını da unutmamışlar, rengarenk kulplar yapmışlar.





Kulplara doyamadan geldik askılara...onlar da birbirinden güzel, seçmekte çok zorlandık.





Nihayet bir tanesinde karar kıldık. Alt resimdekinden aldık, fiyatı 6 lira. "Uykucu" ustalığını sergilediğinde ben de işinin fotosunu buraya koyarım artık....hadi durmayın dolaplarınızı değiştiremiyorsanız kulplarını askılarını değiştirin, gözleriniz şenlensin biraz canım...


Paralel evrenden edit geldi; işte askılığımız...








8 yorum:

  1. Acaba bu modellerin sarildigi firma yada mobilya ci hangi sehir de ;)

    YanıtlaSil
  2. Acaba bu modellerin sarildigi firma yada mobilya ci hangi sehir de ;)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, ben bu fotoğrafları Ankara'da çektim. "Siteler" diye mobilyacıların bulunduğu bir sanayi bölgesi var Ankara'da. Dolap sapı vs mobilya üretiminde kullanılan malzemeler olduğu için bu ürünlerin satıcıları da mobilyacıların tedarikçileri oluyor. Herhangi bir mobilyacıya bu parçaları nereden aldıklarını sorarsanız sizi yönlendirecektir diye düşünüyorum.... en azından biz o şekilde bulduk :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FİRMA İSMİNİ SÖYLER MİSİNİZ ACABA BENDE ANKARADAYIM GİDİP ALAYIM :)

      Sil
    2. Firmanın ismini maalesef hatırlamıyorum. Herhangi bi mobilyacıya sorarsanız belki bilirler. Sevgiler

      Sil
  4. Acaba sitelerde acik adres soyleyebilir misiniz ya da tarif edebilir misiniz.ben mobilya boyatiyorum sitelerde.kulpcuyu soyleyecegim ustaya.ordan alip takmasini isteyecegim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mağazanın adını ya da adresini maalesef hatırlamıyorum. Ama sadece kulp, askı vs satan bir mağazaydı. Siteler bölgesinde onlardan bir iki tane var sanırım. Bence imkanın varsa oraya gidip mağazaları bulup, ürünü kendin seçerek mobilyacıya sen ver. Hem modellere bakarsın hem de pazarlık payın olur. Sevgiler...

      Sil
  5. Cok tesekkur ederim.mobilyaciyla arastiracagiz bakalim.

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...