20 Nisan 2013

Desigual


Desigual bir İspanyol moda markası. Bu İspanyolların modadaki varoluşunun dayanılmaz hafifliğini tartışmıyoruz artık. Bu markanın tarzı ise biraz farklı. Desigual İspanyolcada "eşit/aynı olmayan" demek zaten. Stil olarak hemen farkediliyor. Desigual bir tişört giymiş birini sokakta görseniz hemen tanırsınız.

Wiki'nin söylediğine göre patchwork dizaynı ile bilinen, aslen İsviçreli bir abimiz tarafından kurulmuş, Barcelona merkezli giyim firması. Felsefesi pozitiflik, hoşgörü ve eğlence üzerine kuruluymuş. Renkli renkli adeta Afrikalı kabile reisinin hanımının giydiği kıyafetlere benziyor. Kışın çok emin değilim ama yaz için çok eğlenceli kıyafetler ve aksesuarlar var. 


Türkiye pazarına da yakın zamanda giriş yapmışlar. Öğrendiğim kadarı ile İstanbul'da mağazaları var ama ben Ankara'da görmedim. Ben Cenevre'de gördüm ilk kez. Beraber oraya gittiğim arkadaşım online alışveriş sitelerinde sandaletlerini gördüğünü ve çok beğendiğini söyleyince biz de cadde üzerindeki mağazalarına daldık. İçerisinin dekorasyonu, çalan müzikler ve girer girmez insanı neşeye boğan capcanlı renkler ile anında büyülendik. Çaktırmadan ancak bu kadar fotoğraflayabildim. 


İlk etapta bu kadar renkli ve karışık desenleri olan elbiseler, tişörtler, etekler vs görünce herhalde dünyadaki tüm marjinal tipli medyum ablaları bu marka giydiriyor olmalı diye düşündüm ne yalan söyleyim :) Bir yandan bir karmaşa var ama bir yandan da çok neşeli tasarımlar. Afrika kabilelerinden 68 kuşağı modasına kadar uzanmış bambaşka bir sentez ortaya koymuşlar.


Sanki biraz Amerika Teksas havası da var. Biraz ortaçağ aristokrarisi desenleri var. 



Bazıları fazla frapan, Cinnah caddesi kıvamında :)


Kıyafet olarak sadece etek alırım sanırım bu markadan. Yazın çok şeker olur. Onun dışında çantaları tercih edebilirim ama diğerlerini giyecek kadar cesur değilim sanırım.


Fotoğrafları gizlemeye çalışarak çektiğim için biraz kötü fotoladım ama iç mekan tasarımı da çok farklıydı. Üst kata kilimle kaplanmış merdivenlerden çıkılıyordu. Üst kat minik bir avluya açılan küçük odalardan oluşuyordu. Odaların sadece zemini değil duvarları bile kilim kaplıydı. Bir köşe değil her yer şark köşesi gibiydi. Ürünleri de duvarlara asmışlardı. Türkiye'deki mağazaların iç tasarımı da böyle mi bilemiyorum ama ben ambianstan da çok etkilendim.   



Bir de ilginç bir tasarım olarak tavandan yüzlerce renkli şişe sarkıtmışlar. İple bağlanmış şişeler yukarıdan aşağı sürekli sallanıyor. Kafamı yukarı çevirince çok şaşırdım. Nasıl fikir ama süper di mi...



Bence daha fazla görsele bakın, içiniz açılsın, buradan alayım...

6 yorum:

  1. Desigual'ın hakikatten farklı bir tarzı var.Bu güzel paylaşım için çok teşekkürler. Tavandaki şişeler ise güzel fikir gerçekten de.. enteresan.

    YanıtlaSil
  2. Çoğu kıyafet benim tarzıma yakın. Hoşmuş:)

    YanıtlaSil
  3. İlk olarak İspanyada görüp bayılmıştım Desigual'e. Çok farklı müthş bir enerjisi var. Ve nihayet artık narshop.com'da satılıyor:) bilginize:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler bilgi için...

      Sil
    2. Çok pahalı veriyorlar, ben de biryildizol. com'da gördüm ama sadece kaban ve trench vardı.

      Sil
    3. evet fiyatlar burada biraz pahalı. bir sıkıntı da markanın sokakta adını bağırması. bu markadan herhangi bir şey alıp bir başkasıyla pişti olmak hiç hoş olmaz mesela :D

      Sil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...