1 Nisan 2013

Sivriburun is comming back, this summer...


Sivriburunlu ayakkabılar eskiden çok modaydı, sonra unutuldu. Zira unutulması da bence boşuna değildi. Bir kere topuklu ayakkabı zaten ayağı aşağı doğru yığmak suretiyle parmaklara yeterince eziyet halindeyken bir de pabucun ucunu uzadıkça daralan bir kalıpta yapmak o parmakları ölüme terketmekten farksızdı. Daha yeniyetme bir gençkız müsvettesiyken annemin sivriburunları gizli saklı deneyip kadın olmaktan ölesiye kortuğum günlerden sonra sivri burunlar modalıktan çıktı. Gel zaman git zaman retro diye bir şey icat oldu, eskiler yeniden moda oldu, vatkalar bile...düşünün artık !


Ayak parmaklarının neredeyse tamamı aynı boyda olan bir ucube insanı olarak (ayağımın önüne cetvel koysam tüm parmaklarım değecek :) zaten hiçbir zaman sivriburun stiletto giyemedim. Haliyle buna istek de duymadım. Taaa....ki bunları görene kadar.


Bildiğimiz sivriburunlu ince topuk ayakkabı. Farklı yanı parmakları kapatan kısmının ayakkabının geri kalanı ile bağlantı noktalarının neredeyse tabanla aynı seviyede olması. Nasıl diyim size....ayakparmaklarının kemiklerinin başladığı noktayı düşünün, hah işte o bölgeyi en çok açıkta bırakacak şekilde dizayn edilmiş. Adeta siyah üçgen bir kumaş parçasını parmaklarının üstüne kapatmış ve parmak ucunda havaya yükselmiş de öyle duruyormuşsun gibi görünüyor. Ben resmini bulamadım ama siz bu ayakkabıları yüksek bel kalem etekele hayal edin oldu mu?....offff......


Efenim bu benim tarifinde zorlandığım harikulade ayakkabılardan tüm kadınların hasta olduğu Louboutin abimiz yapmış. Sanırım iki modeli var, New Decoltissimos ve Pigalle, kendisinin imzası olan kırmızı tabanlar banko tabi. İkisinin arasındaki farkın ne olduğuna dair tartışmalar da almış yürümüş, buradan bakabilirsiniz.



Soldaki Decoltissimos ve sağdaki de Pigalle. Daha da detayını bilmiyorum, çok araştırınca kafam karışıyor zaten :D



Eveet....daha ulaşılabilir bir model olarak bir de Zara var (başka markalarda benzer modeller var).Bana kalırsa Zara, Louboutin'den daha güzel. Ayakta duruşu mükemmel, tabi eğer uzun ve güzel bacakların varsa....uzun bacaklılara buradan saygı ve sevgilerimi iletiyorum....hadi iyi işler!



2 yorum:

  1. hepsi birbirinden güzel görseller topuklu giymesem de şahaneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, ne yazık ki ben de bu kadar yüksek topuk giyemiyorum, hele platformu da yoksa...uf uf uf. olsun bakmak da güzel...

      Sil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...