29 Nisan 2013

Tabak çanak müzesi


Ben tabak çanak dedim ama asıl ve tam adı; Ariana cam ve seramik müzesi. Cenevre'de BM binasının hemen yanında bulunuyor. Seramik, porselen ve cam objelerden (özellikle biblolar, mutfak eşyaları ve süs eşyaları var) oluşan 20 bin parçalık bir koleksiyon sergileniyor. Giriş ücreti olmaması en ilginç yanı. Üstteki resimdeki obje de beni en çok şaşırtan en çok dikkatimi çeken objeydi. Bu porselen bir kap, boynuzlara özellikle baktım gerçek boynuzdu ve birleşim yerleri belli oluyordu ama beni gözleri mahvetti....


Wiki'ciğime göre bina 1877 - 1884 yılları arasında sanat koleksiyoncusu bir İsviçreli tarafından yaptırılmış. Müzenin ismi de zaten annesinin isminden geliyormuş.


İki katlı, iç avluyu saran dar koridorun avluya bakan kısımları sutunlardan diğer yönü ise küçük odalardan oluşuyor. Mimari anlamda da hoş bir eski yapı ama içindekiler daha ilginçti. Hadi gelin uzun uzun bakalım...



Alt kat biblo objelere ayrılmış üst katta da tabak çanak var :) Dünyanın çeşitli bölgelerine göre ayrılmış objeler kategori kategori sergileniyor. Şimdi olay porselen olunca tabi en çok çin ürünleri akla geliyor, daha sonra Avrupa. Gitmeden internetten İznik çinilerinin de olduğunu okumuştum ama ben göremedim nedense.



Ortaçağ bibloları adeta birer sanat eseri. Piyano çalan kadının beni bile unutulmamış...



Bu objede değişik bir ışık oyunu vardı ama tabi fotoda çıkmadı


Hehe kendimi de yansımadan kareye sokmuşum... :)




kuşgillerden çok obje var. Bir an annanemin salonundaki eski vitrinin içini hatırladım bu müzeyi gezince. Ne işe yaradığı belirsiz bir sürü porselen zımbırtı olurdu o cam kapaklı vitrinlerde hatırlar mısınız? güllü kahve fincanları ters kapatılmış bir şekilde öyle beklerdi. Abuk subuk seramik biblolar olurdu....hey gidi çocukluğum hey...




Porselenden marul yapmış adam yaw...




bu balık figürü de aslında kapaklı bir kap...üstteki limon da kulp.


Zeytinler gerçek gibi





Bazı objeler tarih öncesinden bazıları da antika...oradan buradan toplanıp bir araya getirilmiş...



Cam objeler seramik olanlara göre daha az




yine bir öküz kafası..fotolamadan geçemedim :)




çanak çömlek filan :)



böyle işte yolunuz düşerse gidin derim, benden şimdilik bu kadar. Beni düzenli takip eden var mı bilmiyorum ama bir süre çok sık yazmayacağımı bildiririm. Bu postu da aslında çok bekledi diye yazdım. Zira neredeyse unutmak üzereydim. Öyle işte bişeyler bişeyler....hadi iyi işler :)

2 yorum:

  1. Iclerinde cok hos ,ilginc parcalar varmis.Paylasim icin tesekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim, teşekkürler...

      Sil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...