18 Ağustos 2013

Ayakkabı kutusundan dekorasyona...


Belki de herkesin aklına gelmiştir, ayakkabı kutusunu atmak yerine renkli yapışkan kağıtlarla kaplayıp dekorasyon ve depolama için kullanmak... Bir de ben yapayım dedim. 

Bakalım malzemeler neler; yapışkan kağıtlar, makas, maket bıçağı ve ayakkabı kutusu.


Bir de maket bıçağını kullanırken masayı çizmemek için mukavva gibi kalın bir zemin malzemesi kullanırsanız tabi daha iyi olur. Bizim evde her türlü hobi ve el işi malzemesi bol bulunduğundan benim mukavvam oldukça yaşanmışlık içeriyor. Kirli, çizikli ve duvar yazılı :D


Bu işin bir tek tekniği yok aslında, desene bağlı olmakla birlikte üst üste gelecek şekilde yapıştırmak  da mümkün. İşlem sırasında pis bir şekilde insanın eline yapışıp kalmıyor bu kağıtlar, kaplamak istediğimiz nesneye de yanlış yapıştırırsanız bile dikkatli bir şekilde geri sökmek kolay. Ancak kendi kendisine yapışırsa sökmek problem olabilir. Bu noktaya dikkat edin yeter. Yoksa yapışkanlı yüzeyi astarından tamamen söktükten sonra da sorunsuz işlem tamamlanabilir. Ben öyle yaptım.


Önce ölçü alıp kullanacağım kısmı rulodan kestim. Sonra maket bıçağı ile köşe kısımlarını kestim, sonra da tamamen sıyırıp olduğu gibi yapıştırdım. Kağıdın altında aralarda hava kabarcıkları kalıyor onları da elle düzleye düzleye yok etmek mümkün oluyor. Yok olmadı derseniz, maket bıçağı ile bir iki minik delik atıp yine havayı çıkarabilirsiniz. 


Önemli bir diğer nokta da şu ki; eğer kutunun üstünde yazılar şekiller vs varsa (ki ayakkabı kutusunda kesinlikle markanın adı yazar ya) kullandığınız yapışkanlı kağıdının kalitesine bağlı olmakla birlikte genellikle kapladıktan sonra bile o marka adı gölge gibi görünüyor. Bunun çözümü de kutuyu önce normal kağıtla kaplamak ya da yazıların olduğu yeri kapattıktan sonra kaplamak olabilir. Mesela beyaz yapışkanlı kağıtlar aynen altını gösteriyor, iki kat falan takılmak lazım.


Ben çok detaylı uğraşmadım açıkcası, hızlıca kapladım gitti.
 (hatta ikinci kutuyu evdeki hobi canavarına kaktırdım :)



İç kısmını da kaplamak isteyebilirsiniz belki. Daha sağlam olabilir. Çünkü kutunun birleşim yerleri birbirine geçmeli sistemde olduğu için hemen pırtlayabilir. Oraları da kaplayarak kutuyu sağlamlaştırmak isteyebilirsiniz. E tabi siz bilirsiniz... :)


Kutuları kapladıktan sonra, davlumbazın üstü için kestirdiğimiz rafa yerleştirdim. Aslında başka bir yerde kullanacağım ama şimdilik burada, sarı çiçeklerle birlikte güzel oldu. Hem dekoratif hem de ıvır zıvır koymak için ideal....




Kullandığım yapışkanlı kağıt da eski bir projeden artan malzemeydi zaten. Böylece artık kağıtları da değerlendirmiş oldum. Hatırlamak isteyen ya da merak edenler için tık tık 


Sevgiler...



1 yorum:

  1. Nice work!!! would you like to follow each other with GFC and Bloglovin?
    Besos, desde España, Marcela♥

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...