29 Aralık 2013

Kullanmadığınız ojeleri atmayın !


Yine yeni bir "atmayın dönüştürün" postu ile karşınızdayız efenim. Bu kez sevmediğimiz, kullanmadığımız ojeleri değerlendiriyoruz. Ucuz olması hasebiyle bir kadının en çok satın aldığı güzellik zımbırtısı ojedir herhalde. Akmaz kokmaz uzun süre bekler hemen bitmez vs vs bir sürü iyi huyları vardır. Ama gel gör ki çabuk sıkılınır. Bende de bir kutu oje var. Kimini aldım sonradan sevmedim, kimi kalitesiz çıktı, kiminin modası geçti derken bir sürü kullanmadığım ojeyi kutumdan ayıkladım.


Atmam şart mı diye düşünürken (daha önce internette de görmüştüm) birşeyleri boyamak için kullanabileceğim aklıma geldi. Tırnaklarda nasıl kuruyup sabitleniyorsa neden sert yüzeyli herhangi bir zımbırtıyı boyamasındı?


Ve sonuç.... Bu bir krem kutusu idi. Hani şu Norveçli balıkçıların ellerine sürdüklerinden :) Krem bitti, kutu tabi ki atılmaz. Derhal takı toka vs koymak için saklanacaktı. 


Ayırdığım ojelerden renk uyumuna göre hoşuma giden 4 tanesini seçtim. Aslen lacivert bir renge sahip olan kutunun kapağına her renkten lokal olarak bir miktar koydum. Sonra bir kürdan yardımı ile ebru benzeri desenler yapmaya çalıştım. 


Oje miktarını bol tutarak tek kat ile bu işi yaptım. Oldukça kalın bir tabaka oldu ancak ertesi gün tamamen kurumuştu. Daha sonra da kapağın yan taraflarına iki kat mavi ojeden geçtim. Bulaşanları temizledim. Şimdi tek bir iş daha kaldı, top coat ya da şeffaf oje ile cila etkisi vermem lazım. Çünkü biraz daha parlak olmasını istiyorum.



Aynı işlemi aslında kutunun kapağı yerine kendisine de yapabilirdim. Bu ilk deneme olduğu için emin olamadım. Tabi ki ojeleri tüketemedim :) ama her türlü tahta dahil, metal ve plastik zeminlerde yüzde yüz kapatıcı bir boya olarak kullanılabilir. Beğenmezsen vazgeçmek de çok kolay. Asetonla sil gitsin... :)




 Nasıl beğendiniz mi ??? Valla siz de yapın bence....

Diğer "atmayın dönüştürün" postlarına gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.

sevgiler...

8 yorum:

  1. Dunya haritasi gibi olmus ya cok guzel :) bende denizden topladigim taslari ya da tel tokalarimi boyuyorum kullanmadiklarimla guzel oluyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bu da güzel fikir, teşekkürler...

      Sil
  2. Çok güzel bir çalışma olmuş! Hemde pratikmiş. :)

    YanıtlaSil
  3. Süpermişş bende eve gidince deneyecem hemen tabi ya niye boşa gitsin o ojeler dimii :))

    YanıtlaSil
  4. kendi kutusunuda yapsaydın ya siyah beyaz bir kase yapmıstım bende kendime :) ellerine saglık
    bu arada

    Beyaz Sır'dan geliyoruz ツ
    hoşbuuuuldukkkkkkkkkkk

    banada beklerim ツ ama gerçekten takip edilcek gibiysem gel olur mu ツ
    http://tubionblog.blogspot.com.tr/

    ツ

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...