5 Nisan 2014

Ünlülerle anılan saç modelleri


Bazı saç modelleri ünlü isimlerle çok özdeşleşmiş. Kuaföre ya da birine saç modeli tarif ederken  bu ünlülerin adını kullanarak daha rahat anlatabiliyoruz. Çoğu zamanda onlardan etkilenip aynı modelleri kendi kafamıza da yaptığımız oluyor, değil mi? 

Hatta öyle ki bazı modeller o kişinin adıyla anılıyor. Mesela üst resimde Audrey Hepburn'e ait saç modeli oldukça ikonik. Alnının ortasına kadar gelen kahküller, Audrey Hepburn kahkülü diye anılıyor. 


Bir başka ikonik model de Grace Kelly topuzu diye anılıyor. Arkada toplanan saçları yukarı doğru burarak kafanın arkasına sabitlemek şeklinde yapılan topuz hatunun adıyla biliniyor. 

Tabi örnekleri çeşitlendirmek mümkün, benim ilk aklıma gelenler bunlar olduğu için şöyle bir derleyeyim dedim. Merak edenler scroll down please....


Maryln Monroe"nin saçları kadar ikonik bir saç da yoktur herhalde. Hem kesimi hem de rengi itibariyle nerede görseniz o aklınıza gelecek....


Tina Turner'ı yetişen nesiller hatırlar. Erkeksi ses tonu, konserlerindeki tepinişleri ve "fareler bile yuva yapmaz bu kafaya" dediğimiz saç modeli çok ikoniktir mesela. Üst kesimler kırpık, altlar uzun ve her dair darmaduman saçlarını hatırlayanlar el kaldırsın...


Offf...Serpil Çakmaklı'yı nasıl atlayabilirdik. 80'lerin modasını onlar yazmıştı. Kelebek toka hayatımıza girmişti ve kıvırcık saçlıların en özgür olduğu zamanlardı :D hala banyodan çıkıp aynaya bakınca "uf Serpil Çakmaklı gibi oldum, bu ne ya?" demeyen varsa bizden değildir :D


Sezen Aksu'nun "Gülümse" albümünün kapağındaki bu fotosunu hatırlayan vardır. O dönemin en marjinal saç kesimiydi onunki. Sezen'den sonra birçok insan kısa ve küt saçlar için kuaförleri doldurdu. O kuaförler de hep yamuk kesti di mi?



Meg Ryan, ben kendimi bildim bileli saçlarını böyle kullanıyor. Birkaç tane uzun saçlı olduğu filmi hariç bütün filmlerinde de saç modeli bu. Tam anlamıyla ismiyle özdeşleşmiş bir model. Eğer bu yapabilecek olsam kesinlikle bunu isterdim ben de. 


Vinona Ryder'ın bu kısacık saç modeli de "New York'ta Sonbahar" filmindeki hali. Hani şu Richard Gere ile birlikte oynadıkları ağlatmalı film (zengin yaşlı adam vs genç hasta kız). Bu kadar kısa saça cesaret edenleri Vinona ablamın nezdinde tebrik etmek istiyorum tabi. 

Benden şimdilik bu kadar. Peki sizin aklınıza gelen neler var???

*görseller alıntıdır.

4 yorum:

  1. hihiii Serpil Çakmaklı modeli en iyisi en akıllarda yer edeni bence :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya sorma, posta koymaya bir tane düzgün fotosunu bulamadım googledan :D hep açık saçık fotoları çıkıyor. Hayır onu anmadan da post olmayacaktı... bir de banu alkan var tabi, ona hiç girmeyim dedim :D:D

      Sil
  2. Serpil Çakmaklıyı görünce benden de bir kahkaha koptu:) Süper tespitler:)

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...