30 Mayıs 2014

oh be dedirten icatlar vol.8



Yeni bir "oh be" serisinden merhaba. Sanırım blogta en çok post yazdığım konu bu. Birçok şey keşfediyorum ve paylaşmak istiyorum. Belki de zaten bildiğiniz şeylerdir ama olsun ben yeni öğrendim işte :)

Bakalım neler öğrenmişim. 
Normalde banyo sonrası saç kurulamada kullandığımız dikdörtgen havluların bu işi daha kolay hale getiren bir modeli varmış. Başımızı öne eğerek saçı havluya sarıp, havlunun ucunu büküp, en son adımda da ensede sıkıştırıyorduk ya hani. Bu havlulara ek olarak ensede sıkıştırma aparatı yapmışlar...ilik, düğme gibi. 


Bu çok akıllıca zira giyinmek için eğilince havlunun başımdan aşağı yere yuvarlanmasına ve saçlarımın darma duman olmasına sinir olanlardanım :)


Bir diğer mevzu da uçakta patlayacakmış moduna geçen kulaklar için bulunan çözüm.


Uçakta basınç düşüyor biliyorsunuz. Kulak içindeki basınç ile dış ortam basıncının eşit olması lazım yoksa zar patlar. Tıpkı dalışta olduğu gibi uçuşta da bir problem bu. Şimdi fizik kurallarını kurcalamayalım biz en iyisi. Yani olayımız şu ki, kulağına bir tıpa takıyorsun ve uçuş sırasındaki basınç farkından daha az etkilenmeyi umuyorsun. 


Eğer bu uygulamanın işe yaradığını daha önceden bilseydim kesinlikle denerdim. Çünkü uçuş sonrasında kulaklarımın eski haline gelmesi bir iki günü buluyor, hiç sevmiyorum. Siz denediyseniz ve gerçekten işe yarıyorsa buraya yazın olur mu? 


En çok çocuk ve bebekler için modeller var. Çünkü onlar daha kötü etkileniyor. Annelerin aklında olsun.


Seyahatlerden devam edelim madem. Bizde asker çantası/cüzdanı diye bilinen bu çantaların özelliği vücuda yapışık kullanılması. Örneğin kampa gittiniz ve çadırda yatıyorsunuz. Kilitleyebileceğiniz bir kapınız yok. Kimlik, pasaport, para gibi kıymetli zilyetlerinizi nasıl güvene alacaksınız? e işte yatarken giyersiniz olur biter. Dedim ya asker mantığı. 

Öğrenciler de kullanıyor, work and travel yapanlar ya da inter rail yapanlar gibi. İhtiyaç duyan herkes kullanabilir bence. Çok mantıklı değil mi?


Biraz da kadınsal takılalım. Takma kirpik takarken tutmak için normal bildiğimiz cımbız kullanıldığını biliyorum. Bu ise takma kirpik tutma cımbızı :)


Bourjois ve Sephora gibi markalarda gördüm. İşlevi düşünüldüğünde fiyatı da gereksiz pahalı (Bourjois 8 Euro idi üstelik plastikten). Ama kapitalizmde tüketim sömürüsünün sonu olmaz değil mi gençler? 


Bunu beğenenler bunu da beğendi diyorum ve  diğer "oh be" yazılarıma gitmek için sizi davet ediyorum; tıklayın 

* Görseller google aramadan bulunmuştur.

11 yorum:

  1. havludan o kadar uzun süredir arıyorum ki artık pes ettim :(
    Normal havluyla da böyle yapabiliyorum o ayrı konu ama kolayı varken ne uğraşalım dimi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani di mi? böyle bir şey olduğunu keşke daha önce bilseydim. ben bir tane gördüm ama almadım. havlusu çok kalitesizdi. acaba kesip biçip ilik açıp kendimiz mi yapsak yaw??

      Sil
  2. Havluyu uzun süredir kullanıyorum,Ben saç kurutmayı sevmeyen biri olarak çok işime yarıyor..
    http://morlumutfak.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne güzel. nereden aldınız ki?

      Sil
  3. Bana yurtdısından hediye gelmişti canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yurtdışındayken görmüştüm. demek ki buralarda yok galiba :(

      Sil
  4. Ben o renkli kulak tıkaçkalrından uyurken takıyorum sıfır ses oh mis :)

    YanıtlaSil
  5. Havlu olayını çok beğendim, zira ben de giyinirken havlunun ve saçların girdiği şekillere sinir oluyorum :) çok güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel paylaşım olmuş emeğine sağlık:) İzlemeye aldım bana da beklerım .:)
    http://meralgumus.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...