28 Haziran 2014

Dekorasyonda Karatahta Fikri



Çok eski olmayan bir fikir ev dekorasyonunda kara tahta kullanmak. 
Aslında beyaz tahta da kullanılabilir (ben öyle yaptım) ancak kara tahtanın verdiği vintage havanın yerini tutamayacağını düşünüyorum. 
Bakalım mı beraber nasıl ve nerelerde kullanılabilirmiş !


Evin bir köşesinde duvarın tamamında ya da bir kısmında kullanılabilir. Bunun için özel duvar boyaları satıldığını biliyorum. Birkaç kat siyah boyayı duvara sürdüğünüzde üstü yazılabilir bir zemin elde edilmiş oluyor. Tıpkı eskiden okullardaki gibi :)

Hem o anki "mood"unuza göre istediğiniz yazıları yazabilirsiniz hem de isterseniz renkli tebeşirlerle resim çizebilirsiniz karatahtanıza. 


Günlük, haftalık ya da aylık planlarınızı not edebilirsiniz, ajanda niyetine. Ya da ev ahalisine notunuzu yazabilirsiniz. Yapılacak işleri listeleyebilirsiniz, unutmamak için. Ev partilerinde, davetlerde, özel günlerde temaya uygun karşılama mesajları yazabilirsiniz. 

Çocuğunuz varsa belki güzelin mis gibi bembeyaz duvarları boyamasını engellemek için eline tebeşiri verip "boya oğlum, boya yavrum, al boya hadi" rahatlığını tatmak için kullanabilirsiniz :) 

Yazının işlevselliği hiç bitmez ki, değil mi :)))


Tamamen dekoratif amaçla da kullanılabilir. İlla yazı resim yazmanız gerekmez. 




Mutfakta çok işe yarayacak bir fikir olduğunu düşünüyorum. Alışveriş listesini, mutfağın eksiklerini not etmek için birebir. Silinebilir olmasının avantajı çok büyük. Ben de mutfağım için aldığım minik bir beyaz tahtayı duvara astım. Yapılacak işleri ve market eksiklerini not ediyorum. Bir de bazen kocama uyarı mesajları yazıyorum :)




İçeriği sürekli değişen bir tablonuz olsa güzel olmaz mı? sıkılmazsınız hem...


Bahçe işleri için kullanmak da bir alternatif :)

 etsy

Bunlar benim bulabildiklerim. Sizin aklınıza neler geliyor bakalım ??

19 Haziran 2014

En sevdiğim bloglar ... vol.1


Öle bayıla okuduğum, yeni post yoksa arşivini karıştırdığım, yazılarda geçen yeni şeylere heveslendiğim, görsellere bakıp bakıp daldığım, yudum yudum içip, çiğneye çiğneye hazmettiğim birkaç tane blog var, bunları sizinle paylaşmak istedim. Sanal dünya uçsuz bucaksız bir evren. Her nane var, haliyle iyisi de var kötüsü de var. Deli saçma sı gevezeliklerle karşılaşmak mümkün olduğu kadar çok kaliteli yazılar yazan, görseller paylaşan kalender insanlar da var. İşte onlardan sadece bazılarına rast geldiğim için şanslıyım. Bakalım en sevdiğim bloglar hangi leriymiş.

Aslında daha çok vardı ama kategorisine göre ve tabi ki bana göre "en iyisi" dediklerimi seçtim. 




MODA ; GARDROP KEDİSİ

Moda ile ilgili ilk karşılaştığım blog buydu. Hatta kendi blogum için kıvılcım olmuştur da diyebilirim. En son moda trendlerini görsel örnekleri ile birlikte burada bulabilirsiniz. Ünlü isimlerden sıradan insanların sokak stillerine kadar tek adresten modayı takip etmek isteyenler için birebir. Hem de iyisiyle kötüsüyle, olmuş olmamışı ile birlikte trendleri inceler. hatta neyin nasıl giyileceğine ilişkin paylaşımlar vardır. Hangi parça hangi markanın hangi kolleksiyonundan, nerede kaça satılır bu tür bilgileri bulmak da mümkün. Çok uzun ve sıkıcı yazılar yoktur. Bol fotoğraf vardır. Haa...bir de Düşes'in stili burada incelenir. Velhasılkelam çok kaliteli bir moda blogudur.




GÜNLÜK; MERTÖR


Melek Meriç Ertör'ün kişisel blogu. Eski adıyla lacikız yani. Eski blogundan takip ederdim, çok severek. Sonra onu kapattı ve mertör online ismiyle yeni bir blog açtı. Eski takipçilerini de buraya çağırdı. Tabi ki koşa koşa gittim :) Çok sağlam bir kalemi var bence. Uzun yazar ama yazılar su gibi akar gider. Müzik paylaşımlarının müptelasıyımdır. Fotoğrafçı olduğu için çektiği fotoğrafları mükemmeldir. Aynı zamanda bir vegan, bir hayvan severdir. Çok sık yazmıyor ama bir tek blog okuyacaksın deseler Meriç yazsın o zaman derdim. 

Not: eski blogu (lacivertojelikız) kapandığı için arşivi de ulaşılamaz durumda. Keşke arşive ulaşabilsek.   





EV DEKORASYON ; TASARIMCININ EVİ


Ev dekorasyonu ve tasarım konusunda taze anne deli tasarımcı en iyisi. Asya adında bir kıza gebeydi, Asya'yı kucağına aldı bu aralar eskisi kadar sık yazamıyor ama yakında dönecektir. Bu arada arşivi kurcalamak isteyenler hiç sıkılmayacak. Özellikle "ev gezmesi" serileri çok eğlenceli. Dünyanın farklı yerlerinden farklı farklı evleri geziyoruz hep beraber. Çılgın dekorasyonlar, garip yaşamlar, kalabalık ailelerin evleri, çocuk odaları vs vs vs... okuması çok keyiflidir. 




GEZİ ; KARMA HAS KICKED MY ASS

Bir yurt dışı ziyaretim için internette araştırma yaparken karşılaştım; Karma kıçımı teklemedi ile. Seyahat öncesi araştırma yapanlar Karma'ya uğrasın. En derli toplu, en düzgün cümlelerle yazılmış, en gerekli bilgilerin yer aldığı gezi yazılarını burada bulursunuz. 




MÜZİK ; KASETÇİNİN DÜKKANI

Çok yeni keşfettiğim bir müzik blogu. Eskiden yapılan karışık kasetlerin modern hali bu blogta. Ekşi'de entrysi var, ben de zaten oradan gördüm. Hazırladığı listeler gerçekten çok başarılı. Canım müzik çektiğinde dükkana uğrarım. Site tasarımı da oldukça keyifli.


Daha çok var tabi de benim top 5'im budur! 
Siz hangi bloglara ölüyorsunuz???

16 Haziran 2014

Pijama mı Bluz mü?


Moda neyi nasıl kullanabileceği konusunda sınır tanımıyor sevgili modaseverler :) Pijamadan bluz olur mu? vallahi olur, olmuş yani. Hatta sadece bluz / tişört değil bildiğin altlı üstlü pijama takımı özel gece kıyafeti bile olmuş. 


Aslında desen konusunda pijama görüntüsünden daha uzak bir seçim yapılsa bildiğin yakalı cepli ipek gömlekten farkı yok. Ama bazı modeller çok yatak yorgan kokuyor canım. 


Onları anca Rihanna giyer, Lady Gaga giyer bir de Hande Yener giyer :))
 Biz halktan insanlar sokakta dalga geçilmeyi göze alamayız. Hayır cesaretiniz varsa, giyin yani, çünkü masrafsız!! herkesin evde pijaması vardır sonuçta. Sabah kalkıp giyinmeye bile gerek olmaz ne güzel. Hatta saç baş da yapma ki konsept tamam olsun di mi canlarım :)






Rashida Jones

Ünlüler giymiş gördüğünüz üzere. Çok dikkat çekmişler tabi. Ama moda bu işte insanın gözü bir alışıyor ki sormayın. "Aaaa hayatta olmaz, ne öyle kıro gibi" değimiz altın kolyeleri zincirleri dolamadık mı bileklerimize boyunlarımıza? Altın renkte saati olmayan hatun kaldı mı mesela? hani kıroydu, anne gibiydi ? 

Ya da şu meşhur rocker zımbalardan, çivilerden kim ilk başta huylandı da sonradan gömleklerinin filan yakalarına işledi kendi elceğizleriyle?

Jessica Alba

O yüzden "moda" bu dalga geçmemek lazım. İnsanı büyük konuşturup sonra pişman edebilir. Pijamadan bluz olur mu be deyip geçmeyin. Siyah beyaz çizgili şifon gömleğiniz yok mu dolabınızda? kesin vardır. Eee.. o zaman?

Rihanna

Rihanna bu pijamayı 2012 yılında giymiş mesela...








Böyle havalı fotolar filan da olursa göze hoş görünüyor di mi? 



Peki.....Kim giyer pijamasını sokakta??? 
giyerim diyenler el kaldırsın bakalım :)
sevgiler..

13 Haziran 2014

Instagram günlükleri vol.4



Bu sene bahar ayları geldi ama bahar olmadı, Haziran geldi, yaz olmadı. Havalar bir tuhaf. Bahar çiçekleri ise her daim ayrı güzel. 
Hanımeli kokusunu çok çok çok severim. Evime giden yolda her gün yanından geçip koklamaya doyamamıştım, bu kez dayanamadım bir dal kopardım. Bu arada, sadece hanımeli kokusu olan bir parfüm, kolonya, vücut spreyi filan var mı bildiğiniz??? çok aradım ama bulamadım ben.


Kayınvalide işi erişte. Sunumun güzelliği ise pahabiçilmez.
 Gerçi kavanoza kapak bulamadığı için de böyle yapmış olması muhtemel ama bu tür kumaş bezler var elinde ve hepsi sandık işi ondan eminim.


Aslen kitapların bu kısımlarını okumak gibi bir huyum yok ama nasıl olduysa buna bir göz atayım dedim. Kapak tasarımını yapan şahsı bu sofistike (!) eseri dolayısıyla buradan da tebrik etmek istedim. Gerçekten çok yaratıcı bir çalışma çıkarmış ;P


Güzel Ankaramda bir yağmur yağar, görmemiş gibi, metro istasyonları duş olur akar. Yeraltı durakları akar da, 4 katlı binanın 3. katının akmasına mı şaşıralım yani. Ortadaki kova Türk işi çözümün kanıtı.


OSYM'nin öseyemediğini söyleyeyen bir haber alt yazısı :) Ancak bu kadar güzel ifade edilebilirdi herhalde. 


Sevgili Ankara Büyükşehir Belediyesinin "b.k" resmi gerçekten çok yaratıcı diğğğ mi?


Buzdolabına kaldırmayı unutmamak için kendime not bırakmıştım ama başına neler geldi bakın :)

beğendiyseni instagram günlükleri yazılarına gitmek için tıklayın
Beni takip etmek isterseniz de instagramda: @gburcusenturk

sevgiler...

9 Haziran 2014

İkonik Çanta : MK Jet Set Saffiano ... Tote



Meeeşşşhuuurrr..... Michael Kors abimizin, o yüce insanın, o zat-ı muhteremin ikonikleşmiş güzide tasarımı Jet Set Saffiano çantalarını inceleyeceğiz bugün. Jet Set (jet sosyete) serisinin Saffiano (tabaklanmış deri) modeli çantaları çok fena trend olmuş durumda. Bir blogger arkadaşın da dediği gibi "kızılay bağışı" olması muhtemel. MK bu çantaları 200-300 Dolar aralığında satıyor. Ancak taklitlerini perşembe pazarında bulabilirsiniz...


www.michaelkors.com adresinde arattığınızda üst resimdeki ekrandan modelleri incelemek mümkün. Farklı ihtiyaç ve tercihlere göre çantalara fonksiyonellik katmışlar. Ayrıca boy boy ve renk renk...

navy

taba

ve siyah en çok tercih edilen renkler... ayrıca çok asil bir duruşu olduğunu da eklemeden geçemeyeceğim :D



Derinin yakından görünüşü böyle...ucunda sallanan altın rengi MK zımbırtısı da.... huvuuuuu.... çok havalı :D


En çok da bu yeşil rengini beğendim...bir de çok tatlı bir turuncusu var o da çok cazip.




"MK Jet Set Saffiano Travel Tote" olarak geçen ve iç kısmında extra gözü olmayan bu model, seyahatlerde heybe misali eşyalarımızı doldurabilelim diye tasarlanmış. 


Yan kenarda telefon vs koymak için gözleri var ve bir de her modelde olan anahtarlık var




"MK Jet Set Saffiano Multifunction Tote" modeli ise günlük kullanım için daha tercih edilebilir. İçinde ayrı bir bölmesi daha var. Ayrıca evrak ya da kitap veya tablet vs taşımak da çok daha kolay. Bir farklı yanı var ağzı tamamen kapanmıyor. Yani açık. Ama Michael abim benim onu da düşünmüş ve fermuarla kapanan bir modelini daha üretmiş. Abim ya.... :) 




İşte bu da "MK Jet Set Top-Zip Saffiano Tote".


Bir MK macerası da burada biter. Trendleri kaçırmayalım di mi dostlar??
Sağlıcakla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...