5 Haziran 2014

Yüz Temizleme Tonikleri - Karşılaştırmalı İnceleme (Avene Cleanance - Clinique Clarifying - La Roche Posay Effaclar)


Son dönemde losyon-tonik mevzusuna takmış durumdayım maalesef. Dönemsel olarak coşan mükemmel sivilcelere tarlalık yapmaya karar veren bir cilde sahip olduğumdan şu ana kadar deneyimlediğim üç farklı yüz temizleme toniğini karşılaştırmaya karar verdim. Bir başka markanınki de şu anda yolda, o da denenecek. Biraz yaz boz olacak yüzüm ama en işe yarar olanını bu şekilde bulacağıma ve onunla devam edeceğime inanıyorum.


Ürünler biraz ağır sayılabilecek cinsten. O yüzden benim cildim sivilcesiz, hassastır, alerjiktir, bembeyazdır, tertemizdir, pür-i paktır, harikuladedir vs diyen varsa burada ayrılabiliriz çünkü sivilceli ve sivilceye eğilimli, sorunlu ciltler için olan tonikleri kullandım ve bu yüzden de onları anlatacağım. 

İlk kullandığım ürün, üst resimde gördüğünüz, Avene Cleanance serisinin losyon toniği. Avene markası malum, Fransız bir marka. Ürünlerinde Avene köyünde çıkan termal su kullanılıyor.  Doğal bir ana maddesi olduğu için daha cazip bir marka. Toniğe gelirsek, ürün yağlı ciltler için temizleyici ve matlaştırıcı bir tonik. Ciltteki fazla yağı temizlemeyi, parlamayı önlemeyi vaat ediyor. İki fazlı bir yapısı var. İçindeki sıvının yarısından azı pudra. Matlaştırma ve yağı emme işlevini bu pudrası yapıyor. Pudra dibine çöktüğü için kullanmadan önce çalkalamak gerek. Pudralı ama öyle yüzde una bulanmış bir his yaratmıyor. Hatta pudrayı hissetmiyorsunuz bile. Verdiği temizlik hissi gerçekten mükemmel. Hafif yakma yapabiliyor ama ben o yakma hissini yaşamadan temizlenmiş hissetmiyorum nedense. Bu açıdan beni kazanmış bir ürün oldu diyebilirim. 

Sivilce konusundaki başarısı ilk kullanımlarda hissedilirdi. Ancak şişenin dibine doğru herhangi bir fark hissetmedim. Temizlenmişlik hissini ise hiçbir şeye değişmem. Sadece pudrasından hoşlanmadım, çünkü cildim sivilceli olmasına rağmen yağlı değil ( ne saçma ama öyle ). Ben günde bir kez, yüzümü temizledikten sonra pamuk yardımıyla silerek kullandım. On on beş dakika sonra da nemlendiricimi sürdüm. Avene ürünleri çok bereketlidir, hemen bitmez. O yüzden uzun bir süre gitti bana. 


Avene'in hemen akabinde denediğim ikinci ürün Clinique'nin cilt tiplerine göre 4 çeşit olarak çıkardığı temizleme toniklerinden 3 numaralı olanı. Karmadan yağlıya dönük ciltler için olan 3 numara. Hakkında söyleyecek fazla bir şey yok. Bitiremedim, kullanamadım hala şişenin yarısı bekliyor. Alkol niyetine kullanacağım sanırım. Clinique parfümsüz üretim yapan bir marka olduğundan ürünün acı acı keskin kimyasal kokusu ve hissi çok çok kötü. Yüzüme kolonya sürmüş gibi hissediyordum her seferinde ama bu kolonya limonlu bile değil! düşünün. Yakma hissi, evet hafif yakma bunda da var. Burası benim için iyiydi. 

Bende herhangi bir alerjik durum yaratmadı, temizlik hissini de Avene kadar olmasa da biraz yaşadım diyebilirim. Ama kokusu, çok kötüydü. Evin içine amonyak dökmüşüm de onun içinde boğuluyormuşum hissinden kurtulmak mümkün değildi. Biraz abarttığımı düşünebilirsiniz, sevenleri var biliyorum, ama ben kullanamadım gerçekten. Bendeki bozuktur belki, onu da bilemiyorum. Bu hüsrandan sonra Anti-Blemish serisinin toniğini de kullanabileceğimi sanmıyorum. (Aklımdaydı oysa). 


En son denediğim ve Avene kadar olmasa da gerçekten memnun kaldığım bir diğer tonik ürün de La Roche-Posay Effaclar. Bu, ilk iki ürüne göre daha hafif bir yapıya sahipti. Kolay sürülebilen, çabuk emilen bir yapısı vardı. İlk başta çok çok hafif bir yakma ve gerilme oluyordu ve beş on dakika içinde gerilme tamamen geçiyordu. Yine de kimyasalı hissetmekle birlikte daha az rahatsız edici bir kokusu olduğunu da söylemeliyim. Aynı seriden Effaclar Duo yüz kremi ile birlikte kullandım. Özellikle kremden çok memnun kaldım ve hala devam ediyorum. Lekeleri hafifletmeyi başardığını düşünüyorum. Şöyle özetlersek, Clinique'den daha iyi, ve Avene'nin tahtını zorlayan bir ürün diyebilirim. 

***Şunu belirtmeden geçemeyeceğim. Bu yorumlar netice itibariyle tamamen kişisel. Yani insanların fikirleri kişiye göre değişebilir. Herkesin cilt yapısı, tercihleri, beğenisi, memnuniyeti farklıdır. Benim beğendiğim beni beğenmez, beni beğeneni ben, ben beğenmem filan gibi bir İsmail YK mevzusudur bu da :))) Ayrıca hiçbirimiz de doktor ya da cilt bakım uzmanı değiliz. Bu ürünler de tedavi ürünleri ya da ilaç vs değil. Aslında hepsinin görevi de aynı; cildi temizlemek! Zaten biz aklı başında insanlar cildimizle ilgili ciddi bir problemimiz varsa önce doktora gideriz değil mi? 
sevgiler...

2 yorum:

  1. Merhaba
    Sizi takibe aldım. Lafın altında da kalmayayım dedim birşeyler yazayım:)))

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...