1 Ağustos 2014

Bir aksesuar olarak kapı anahtarı :)


Herkese yeniden merhaba. 
Yine bana bir yerlerden ilham geldi biraz araştırdım ve bakın ne buldum. 


Halihazırda zaten üretilen ve satışı da olan anahtar figürlü aksesuarları herkes görmüştür. Bu postun  konusu ise bildiğimiz ev, dükkan, araba gibi herhangi bir yerin veya bir şeyin anahtarını kullanarak hem onu yeniden kazanmak hem de el emeği bir şey üretmek olacak. Sizin için manevi değeri olan bir anahtarı (eski ev, hatıra defteri, ilk araba gibi) biraz süsleyip ya da hiç süslemeden doğrudan ipe geçirip boynunuzda taşımak çok kuul  (!) olmaz mıydı??


Öyle mağazalarda satılan incikli boncuklu kolyelerden bahsetmiyorum yani. Gerçek anahtarlardan bahsediyorum. Biraz paslanmış, ucu eprimiş, vakti zamanında vazgeçilmez bir görevi ifa eden ama şimdi emekliye ayrılmış ya da an itibariyle hüviyeti belirlenemeyen gerçek anahtarlar.... biraz çekmece tacizi ile herkesin evinden bir yerlerden en az bir iki tane eski anahtar çıkacağına eminim, o derece :)


Bu kendisi hafif ama sorumluluğu ağır metal parçalarına birazcık silme parlatma ile biraz da stil katarak kayda değer bir kolye (ya da küpe vs) üretme fikri bana çok cazip geldi. 


Üst resimdeki güzellikleri üreten arkadaşın incik boncuk hazinesi biraz geniş olduğundan şu an tam net görünmese de gerçek anahtarları donatarak yaratım sürecini tamamlamış mesela. Olay sizin tasarım kabiliyetinize kalmış. Silikon tabancası ya da japon yapıştırıcısı ile bu işi halledersiniz.


Üstüne ıcırık bıcırık yapıştırmaktan başka bir diğer modifikasyon yöntemi de yazı yazmak olabilir. Metal zemin için kullanılan mühürler varmış sanırım ama detayını bilemiyorum. Ben olsam asetat kalemi ile yazımı yazar sonra da şeffaf oje ya da uygun bir cila ile sabitlerdim diye düşünüyorum. Tabi kullanacağım yazı da kesin love, peace, strong filan olurdu, hı hııııı.... :) 


Bir diğer fikir de yine ojeler. Oje ile farklı renklerde desenlerde boyamak da bir fikir. Bu işin en güzel yanı ip ya da zincir geçirmek için delik açma ya da halka takma derdi olmaması. Anahtarlar zaten doğası gereği delik ne güzel di mi :)))


Diğer başka aksesuarlarla kombinlemek de fikirler arasında.

Bunlar size ilham verdiyse, siz de aklınıza gelenleri yorumlara yazın olur mu?

* Görseller alıntıdır. Asıl kaynağa altlarındaki linklerden ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. merhaba ben ters1köşe bloğu sahibesi Selin http://balansvemanevraa.blogspot.com.tr/ bana ait renkli şeylerin yer aldığı bloğuma bir süredir yazıyorum.sizin bloğunuzu da çok beğendim :) benim bloğuma da beklerim :)

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...