7 Ağustos 2014

Hatırı kalan parfümler...


Geçen gece tam yattım uyuyacağım nedendir bilinmez aklıma düştü. "Chanson D'eau" diye bir parfüm vardı eskiden. Kokusu bile geldi burnuma o an. Ertesi gün bir parfürmeriye girip sordum; "eskiden şansın do diye bir parfüm vardı, hala var mı?". "Cansın mı? Cansınn... Cansınnn....haaa.... o yıllardır gelmiyor ki ablacım".



Vay dedim, ne yaşlanmışız arkadaş. Bu parfümü ilk bir arkadaşımda görmüş çok beğenmiştim. Ferah otumsu  ağacımsı bir kokusu vardı. Çok beğendiğimi ama hiç  satın alamadığımı hatırlıyorum.

Parfümerilerde (o zaman gratis, watsons filan nerede....) arka raflarda yukarılara koyulurdu bazı parfümler bazıları ise orta reyonlarda sepetlerde falan dururdu. İşte o ortalarda olan ucuz parfümler, deodorantlar fakir halk içinse, duvar raflarında yükseklerde duranlar azıcık daha zengin kadınlar içindi. Chanson D'eau işte o duvardaki üst raflarda duranlardandı. Yıllar sonra ilk işe girdiğimde bir şişe alıp kullanmıştım. Ne kadar hırslanmışsam artık unutmayıp almıştım. 


Bu olaydan sonra bir hafızamı yokladım, eskiden hangi parfümler vardı diye. 
Neler çıktı neler...
İlk aklıma gelen annemin çekmecesindekiler oldu tabi ki. Mesela Viva Cappio. Ne kokuydu o öyle... ağır mı ağır, bayık mı bayık... o dönemin en rüküş kokusuydu herhalde ama ne hikmetse herkeste de vardı. Benim yaşlarımda olanlar kesinlikle hatırlar.





Sonra Dolce Vita. Bu da şu an olsa kullanmayacağımız kokulardan. Görselleri google'da aratınca birkaç satan yer çıktı ama kim alır kullanır şimdi ?


Erkek parfümlerinden en unutulmazı, boynunda zincir kolyeli şişesiyle Brut'tür herhalde. Bu kokuyu da çok keskin diye hatırlıyor benim o zamanlar yeni ergen olan burnum. Bu da Viva Cappio ile birlikte annemin çekmecesinde duran baba parfümüydü. Bilmem kaç kez sıkmıştır babam. O zamanlar kullanmasan da her şeyden tek tük bir örnek bulunurdu evde. Siz de benim gibi çocukken okul sonrası günün yarısı evde geçiren ve sıkıntıdan anne dolaplarını çekmecelerini kurcalayangillerden miydiniz yoksa?


Biraz daha büyüyüp liseye geçince annemin çekmecesinde değil de kendi çekmecemde olan parfümler de ilgi odağı olmaya başladı. Rujların aslında yeşil olup da sürünce pembeye döndüğü dönemlerin bittiği, Flormar'ın Pastel'in falan yeni yeni piyasaya çıktığı zamanlardı benim lise gençliğim. Kendime parfüm deodorant vs aldığım zamanlarda mağazalarda satılanlar nelerdi bir düşündüm. Evet en meşhur, yüz bin çeşidi olan Impulse'ı anmadan olmaz.


Herkesin çılgınlar gibi bir örnek koktuğu dönemin parfümleri "Equal kadın, Equal erkek" ve "Caldion" ...
bunları saymazsak olmaz ki.


Eks...kla....meyyyyşın.... diye reklamını anmadan olmaz

Johnson's Baby'nin meşhuuuuurrrrr.... kolonyalarının hatırı kalır diğğğ mi? 


Bunlar hep yaşlılık belirtisi sayın seyirciler. 90 sonrası doğanlar bunları biraz zor hatırlar. 
Onlar "taso" çocuğu futbol kartlarını bilmezler. Pokemonları bilirler ama fırdöndüyle para ütmeyi bilmezler. Turbo sakızının tadını değil, en fazla delikli nane şekeri Polo'yu hatırlarlar. 

yaşlılık diyoruz ama hatıra da aynı zamanda. 
Bir yandan hızla kaybolan gençliğine dertlensen de bir yandan dudak uçlarını azıcık kulaklarına çeken hatıraların tadı da bambaşka.

:)

11 yorum:

  1. cansonu bende çok arıyorum ama bulamadım bir türlü bulan haber versin ne olur gençliğimin kokusu

    YanıtlaSil
  2. Cok keyifli bir yazi olmus :) Viva ve brut klasik anne baba kokusuydu ya, kullanmayan yoktur herhalde :))

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir hatırlatma oldu hepsi ile ilgili bir hatıramı hatırladım.
    Eksklameyşın ise vazgeçilmezim di :)

    YanıtlaSil
  4. caldion A101 de vardı geçen hafta gittiğimde bir bakınn derim :)

    YanıtlaSil
  5. chanson d'eau parfüm

    http://www.ebay.co.uk/itm/272174691642?ssPageName=STRK:MESOX:IT&_trksid=p3984.m1561.l2649

    ebay'de ama satıcı Türkiye'den

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, evet bir arkadaş da Adana'da bir parfümeride bulduğunu yazmıştı bana. teşekkürler :) hala satıldığına sevindim

      Sil
  6. annem dolce vitayı kullanıyo

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...