10 Eylül 2014

Dekoratif kapı önü ağırlıkları (DIY önerisi)


Birkaç haftadır indirimdeyken English Home'dan kapı önü ağırlığı almak için çabalıyordum, bir türlü beceremedim. Gözümün önünde modeller tükeniverdi :) yeni modeller de henüz yok. Biraz bakınınca gördüm ki bir sürü çeşidi varmış bu kapı önü aksesuarlarının. Aslında aksesuar ama önemli bir işlevi de yerine getiriyor. Hele önümüz bahar ki, esen rüzgarların kapıları pencereleri çarpmaması içten bile değil...


Olay şu ki, gerçekten işlevi olan bu aksesuarlardan yapmak çok zor değil. Vintage akımını da seviyorsanız kumaş kaplamalı olan bir model tercih edebilirsiniz. Evdeki artık kumaşlardan ya da giymediğiniz kıyafetlerinizden el emeği göz nuru bir kapı önü ağırlığı üretmek çok zor olmasa gerek.   


İçine ağırlık olması için genelde kum koyuyorlar. Kum bulamıyorsanız bahçeden bir poşet toprak alabilirsiniz, taş toplayabilirsiniz, yok ben evime sokaktan taş toprak sokmam diyorsanız bahçe dekorasyonu için satılan renkli taşlardan alın. Bir poşete doldurup diktiğiniz kumaşın içine yerleştiriverin.


Tabi bir de kolay taşımak için sap yapmayı unutmayın. Şu andan itibaren ilk boş vaktimde ben de yapmayı düşünüyorum. Giymediğim bir kıyafeti kare ya da oval bir heybe şeklinde dikerim, kalp yıldız vs şeklinde kestiğim artık kumaşları da renk uyumunu gözeterek  üzerinde patchwork misali dikiveririm diye hayal ediyorum. Ya da silikon tabancasıyla işe yaramayan minik objeleri (eski bir küpe ya da broş mesela) üzerine tutturabilirim. Kurdelalarla süsleyebilirim. Bir de sap dikersem tamamdır :)


Böyle kedi köpek falan beceremem ama alt resimdeki gibi basit bir şey yapılır, neden olmasın ??



Zaten ülkede bulamayacağımız ama içimizin gittiği bu dekoratif şeylere para vermeye gerek yok. Hem boş zaman değerlendirmece hem de el emeği gururu :)


Ayrıca, kumaş olması şart değil, eski bir ağaç kütük, içi ağırlık dolu büyükçe bir kavanoz... kapıyı tutacak kadar ağır olabilecek herhangi bir dekoratif nesne de bu işi görecektir diye düşünüyorum.


Ne dersiniz???

*Görsellerin kaynağına ulaşmak için altındaki linklere tıklayın.


14 yorum:

  1. Çok tatlılar bunlar. Baykuşa bayıldım ben :D

    YanıtlaSil
  2. Baykuş çok hoşuma gitti ve çok güzel bir fikir ağırlık yapmak . :)

    YanıtlaSil
  3. :) ben de ençok baykuşu sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baykuşlu her şey çok sevimli gelir bana da ...

      Sil
  4. Mudo'da acaip tatlı baykuşlar vardı bu ilk fotoğraftaki gibi kapı önü ağırlığı olarak, kocaman bi sepettelerdi ve 25-30 gibi bi fiyatı vardı. Almak isteyenlere duyurmuş olayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh....mudo'nun herşeyine bayılıyorum :) teşekkürler

      Sil
  5. çok güzeller brandium avm de vardı ama almadım belki çeşit az kalmıştı beğenemedim bir türlü :) ama çok şekerler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bayıldım vallahi :) üşenmezsem kendim yapmaya çalışacağım ilk boş vaktimde :)

      Sil
  6. ilki süper bayıldım. Sizi izlemeye aldım. Bende bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  7. çok güzeller..blogunuzu takibe aldım
    bana da beklerim
    http://nevanurkece.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. ne kadar şirinlermiş:)) blogunuzu takibe aldım. benimde bir hobi blogum var banada beklerim.
    http://ebruli1907.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. BAYKUŞ COK GUZELL BENDE BEKLERIM SITENIZI COK BEGENDIM EMEGINIZE SAGLIK

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...