24 Ekim 2014

Bir aksesuar olarak "broş" (DIY önerisi)


Broş diyince aklıma kokoş yaşlı teyzeler geliyor nedense. Beymen ceketlerinin üzerine, bir wakko fular attırıp onun da bir köşesine pırlantalı, elmaslı mümkünse sol anahtarı şeklinde :) broş takan kısa sarı saçlı kırmızı rujlu teyzeler var ya... hah işte onlar geliyor aklıma.



Şimdiye kadar hiç aklıma gelmedi bu yüzden broş takmak isteyebileceğim. Tamamen simsiyah giyindiğim bir gün farkettim ki, Addams Family'deki Morticia olmama ramak kalmış, kolye, küpe bir aksesuar gerek diye bağırıyor kıyafet. Biraz çekmeceleri eşeledim, bakındım, bir ambar dolusu aksesuarım olmasa da mevcutların hiçbirini takmayı canım çekmedi. O an aklıma geldi, sevimli bir broşum olsa tam bu noktada güzel gitmez miydi? eğer siz de benim gibi kolye ya da sadece küpe insanıysanız, bence broş alternatifini de başarılı bir yedek oyuncu olarak kulübede tutabilirsiniz. 


Piyasada incikli boncuklu mücevher kategorisinde bir sürü broş modeli var elbette ama ben daha çok espirili, çocuksu bir model hayal ediyorum. Aslında bunu evde kendiniz yapmanız da mümkün ama el işi tasarım aksesuarlar satan yerlere bakmak da bir alternatif, özellikle internet satışı yapan siteler bu konuda oldukça zengin. 


Kullanılan malzemeler de oldukça ilginç. En başta keçe geliyor tabi ki ama ben keçe sevmiyorum zira zamanla pamukçuk pamukçuk oluyor. O yüzden kumaş, metal, plastik hatta tahta bile kullanılabilir. Evde kullanmadığınız takılarınızı broşa dönüştürmeyi deneyebilir, artık kumaşları kullanabilir ya da örerek bir şeyler üretebilirsiniz. Sabitlemek için de çatal iğne ya da kuaförlerin kullandığı metal kıskaçları kullanabilirsiniz.



Tasarlama kısmı ise tamamen hayal dünyanıza kalmış.


Minik tahta parçaları bulup, boyadıktan sonra verniklemek akabinde bir iğneye yapıştırmak en pratik DIY yöntemlerinden biri olabilir.



Farklı kumaş parçalarını dikerek de tasarlayabilirsiniz. 
Her zaman kullandığınız fularınızı belli bir şekilde sabitlemek ve bu şekilde süslemek için ya da desensiz tek renk bir balıkçı kazağın kenarına iliştirerek stil yaratmak için de kullanabilirsiniz.


Ben bu konuda ciddi düşünüyorum. Size de ilham olabildimse ne ala :) 
sevgiler...

2 yorum:

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...