24 Kasım 2014

Oh be dedirten icatlar vol.9


Herkese selam, bir "oh be" icatları yazısına daha hoşgeldiniz :) Aklıma geldikçe bir yere not edip ,araştırıp, paylaşmayı sevdiğim yazı serilerinden biri "oh be" serisi. Zira benim gibi, satın alamasanız bile, ilginç alet edevatlara :) bakmayı seviyorsanız bu yazı size iyi gelecek. Bakalım neler varmış?


Kadınların sık sık değiştirmeyi sevdiği telefon kılıflarının arkası ayna olanından icat etmişler. Telefonun zaten yansımalı olan arkasını ayna olarak kullanan insan da gördüm ön kamerayı kullanan da... e daha iyisi aynalı kapaklardır herhalde. Arada bir suratlarda akan kokan var mı diye kontrol etmek ya da dışarıdayken makyaj tazelemek için ideal. Üst resimdeki etsy'den ve fiyatı 26 dolarmış. 


Ayrıca normal telefonun arka kapağını (iphone) direkt ayna ile değiştirenler de varmış. (üst resim)


Mağazaları bilemiyorum ama bizde de gittigidiyor vb gibi sitelerde 10-20 TL arası satışı olduğunu gördüm. Benim de aklımda, istek listeme ekledim... 


Bebeği olanların zaten bildiği bir diğer icat da uzun, esnek temizlik fırçalare. Birçoğunun biberon temizlemede kullandıklarını biliyordum. Onun haricinde diğer mutfak eşyalarının temizliğinde de kullanılabilecek süper pratik şeyler. 


Bu 3 fırça set olarak tchibo'da satılıyor, şu an ki fiyatı 26.95 TL. 
Ben edindim ve duruma göre çok işimi görüyor. En çok çaydanlık ve damacana pompasını temizlemekte kullanıyorum. Ayrıca ağzı dar şişeleri temizliyor. Davlumbaz filtresi için de ideal. Çamaşır makinesinin deterjanı koyma yerini de gayet güzel temizliyor.




Belki çoğunuz zaten biliyorsunuzdur, özellikle hastanelerde yataklarda kullanılıyor bu sıvı geçirmez yatak koruyucuları. Evlerde ise yine çocukların yataklarında kullanmak mantıklı. Onun dışında yazın gece terlemelerinin yatağa geçmesini önlemek için ideal. Bir de bazıları (en azından bendeki öyle) üzerine serilen çarşafın kaymasını da engelliyor. 

Düşünürseniz kalitelisini alın derim ben, çünkü bazıları hava geçirmediği için aynı zamanda çok terletiyor. Yatağı koruyacağım diye sağlıksız uykular uyumayalım.


İşte bu icat bence yüzyılın icadı :)

Genel adı multi opener. Farklı markaların farklı çeşitleri var. 5 ya da 6 fonksiyonlu mutfak hayatını kolaylaştırıcı süper bir ürün. Bendeki üst resimdekinin aynısı. Koçtaş ya da Bauhaus'tan aldım sanırım, 16-17 lira gibi de bir fiyatı vardı. Peki ne iş yapar? 

Konservelerin kapağını açmadan önce hava aldırmak gerekiyor ya... onu biz bıçakla yapıyoruz, bu aletle bıçağa gerek yok. Öte yandan, sıkışan pet şişelerin kapaklarını da açmak zordur hani, insanın elini acıtır, bu aletle kolayca açabiliyorsunuz. En sık kullandığım iki özelliği bu. Salondan devrilmiş yatan erkek gücünü çağırıp minnet etme derdi bitti benim için :) çok huzurluyum...

Bunun dışında normal gazoz, soda vs şişelerini ve konserve tenekesini açmak için de kullanabilirsiniz.




Watsons'da gezerken rastladığım son icat da dil temizleme fırçası. Geçen Sene çıkmış sanırım. Ben yeni gördüm :)
Bazı diş fırçalarının arkasında dil temizleme zımbırtısı oluyor ama çok başarılı değiller bence. Bu şekilde özel üretilmiş bir fırça ve özel macununu bir denemek lazım. Ben bir şans vereceğim sanırım. Bu arada kullanan ve yorumlayan bloggerlardan okumak isterseniz; nesneslis ve sosyoperi incelemiş. 

Sevgiler...
 Diğer "oh be" dedirten icatlar postlarını merak ederseniz; tıklayın

21 Kasım 2014

Sahte çekilişler üzerine...


Bugün çok garip bir şey oldu. Şurada  düzenlediğimi duyurduğum ve şurada sonucunu açıkladığım blog çekilişimin kazananından bir mail aldım. Instagramda @modapurple adlı kullanıcının (kişisel hesabının da @meltemyasli olduğunu sanıyorum) #modapurple hashtagi ile benim çekiliş fotoğrafım üzerinden sahte bir çekiliş düzenlediğini öğrendim. 

İlk yaptığım iş bu kullanıcıyı instagramdan şikayet etmekti. İkinci olarak yukarıdaki görseli DM'den kendisine göndererek ayyuka çıktığını bildirdim. Daha sonra da katılan ve o hashtag ile paylaşım yapan herkesin görseline çekilişin sahte olduğuna dair uyarı yorumları yazdım. 

@modapurple hesabının anasayfasında çekilişimin görseli yoktu ama #modapurple hashtagi tepeleme bana ait çekiliş görseli ile doluydu. Uyardığım birkaç kişi, yorumuma cevap yazarak bana birkaç soru sordular tam cevap veriyordum ki instagram kullanımımın geçici olarak durdurulduğunu (@gburcusenturk) öğrendim. Sanırım o kişi de beni şikayet etmiş. Ben de instagrama durumu bildirdim. Gereğini yapmalarını bekliyorum. 

O kişi de yine bir görselin altına çekilişi iptal ettiğini, katılanların fotoğrafı silebileceklerini yazmış ve kendisinin düzenlediği başka çekilişlerine katılmalarını istemiş. Neyi iptal ettiğini anlayamadım, olmayan bir şeyi nasıl iptal etmiş ki? Başka çekilişler derken kimin neyini alacak acaba?

Bu sahte çekilişlerle kimse bir şey kazanmayacak, o görseldeki ürünleri kazanabileceklerini sanan insanlar da hiçbir şey alamayacaklar, boşuna kandırılmış olacaklar. İşin daha kötüsü ise gerçek çekilişler de artık güvenilirliğini yitirecek.

İnternet dünyası aldatmaya, aldanmaya çok uygun bir platform artık.
Biraz daha dikkatli olmamız gerekiyor.

4 Kasım 2014

Saç şekillendirici ürünler: karşılaştırmalı analiz Vol.1


Kuru ve kıvırcık saçlı biri olarak saç bakım ve şekillendirme ürünleri konusunda takıntılıyım. Saçlarım için en doğru yöntem ve ürünü bulana kadar birçok şey denedim. Herhalde en çok para harcadığım alanların başında gelir saç jöleleri, köpükler, maskeler ... 
Amma velakin şu an hala kendi ideal yöntemi bulamadım maalesef. 

Orta büyüklükte yeni bağımsız bir ülkenin devlet arşivleri kadar ürünüm varken ve bir o kadarını da bugüne kadar kullanıp bitirmişken ne öğrendiysem paylaşayım bari dedim. Şu an için dolabımda yaşamını sürdüren ürünlerimi fotoğrafladım, şimdi dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım. Siz de benim kadar saç konusuna takıntılıysanız belki buralarda bir yerlerde işinize yarayacak bir şeyler bulursunuz. Haydi başlayalım o vakit :)



Fruit Kicks Down Under : Bukle Biçimlendirici Saç Köpüğü - Esnek Tutuş

Kıvırcıkların en sevdiği şekillendirici ürünlerin başında köpükler geliyor. Daha önce de farklı markaların köpüklerini kullanmıştım. Köpük ürünlerin olayı şu; saçları ıslakken öne eğip, köpükten fırt fırt alıp, avuçlamak suretiyle saça sürmek, sonra da vigo (?) isimli aparat yardımıyla kurutmak. Bu yöntem fena değil. Ancak köpük ürününüzün tutuş sertliğine göre de buklelerin kalıcılığı değişmekte. Bendeki ürünün tutuculuğu esnek ve saçları kaskatı yapmıyor. Bu kısmı iyi ama ikinci gün yat kalk bukleler bozuluyor. Aynı ürünün katı tutuşlu olanları da var. Denemenizi tavsiye edebileceğim bir ürün.


Johnson's Baby Spray Conditioner : No More Tangles

Bu ürün sadece tarama kolaylığı sağlıyor. Özellikle bebek ve çocuklar için üretilmiş ama tabi ki yetişkinler de yararlanabilir. Yıkama sonrası kafadaki karmaşayı yatıştırmakta başarılı olduğunu söyleyebilirim. Saçlarımı kısa kestirmezden evvel (niye kestirdiğimi bu yazının yazılma sebebi açıklar herhalde) sıklıkla kullanıyordum ancak kısa kıvırcık saç daha kolay açıldığından pek elim gitmiyor. Dolaşık açma probleminiz varsa tavsiye ederim. Bir de "tangle teezer" tavsiye ederim. Kokusu fena değil bu arada.


Schwarzkopf Gliss Hair Repair: Total Repair Express-Mousse Treatment

Bu ürün de köpük kıvamında ama daha sıvımsı. Fruit Kicks markasına göre de daha etkisiz eleman diyebilirim. Bukle tutuşu başarısız. Olmasa da olur dediğim bir ürün oldu. Başka ürün ile yaptığım saçlarımın ertesi gün bozulan yerlerini biraz daha düzeltmek için kullanıyorum sadece. Bir de boyu diğer köpüklere göre ufakça olduğundan seyahat için işe yarar. Ama bunun dışında aldığınıza mutlu olacağınızı sanmadığım bir ürün. Zira pek bir etkisini görmedim ben.


Elidor Onarıcı ve Yapılandırıcı Bakım - 7/24 Şekillendirici Bakım Kremi

İşte bu! diyebileceğim ürünlerden biri. Bendeki en eski şişelerden. Piyasada başka markalarda da bu üründen var ancak Elidor 7/24 ilk çıkan ürün ve artık şişeleri bu şekilde değil bildiğim kadarıyla. Rengi ve kıvamı losyon gibi. Oldukça yağlı bir ürün dolayısıyla yağlı ya da normal saçlarınız varsa sevmeyebilirsiniz. Benim saçlarım kuru olduğundan ben seviyorum ama yine de çoğu zaman ben de dokununca elime yağlı bulaşık gelmiyor diyemem. Bazen bir kerede kullanılan ürün miktarını abarttığım da doğrudur. En doğal görünümlü bukleyi bu üründen alıyorum sanırım. Kalıcılığı ise çok fazla değil maalesef. İlk gün süper, ikinci gün eh işte şeklinde. Bıraktığı yağlı hissi saymazsak en başarılı ürünüm budur. 



Schwarzkopf Gliss Hair Repair: Total Repair Isıya Karşı Koruyucu Sprey

Maşa ya da düzleştirici kullanmaya niyetlenirsem eğer elimde bulunsun diye aldım bu ürünü. Gerçekten ısıya karşı korur mu bilen ya da kanıtlayabilen varsa beri gelsin. Üstelik kötü kokuyor, üstelik homojen püskürtmüyor. Saçıma sıktığımı zannediyorum ama her seferin omuzlarım ve kollarım sırılsıklam oluyor. Fıstırtma aparatını düzeltmeleri lazım ve de kokusunu. Gereksiz bence. Almayın.


Doctor Quicks Saç Bakım Yağı - Argan Yağlı

Kuruluk şikayeti olanlar bilirler arada bir (mümkünse iki haftada bir) saça yağ maskesi yapmak çok faydalı. Ben genelde aktarda satılan karışım yağlardan alıyorum. Saçlarım çok kuru deyince hemen bir şişe özel karışım yağı paketleyiveriyorlar. Tabi istediğiniz yağları kendiniz de karıştırarak elde edebilirsiniz. Banyo öncesi saç kirliyken, özellikle saç uçlarına sürüp, kafamı sarıp bir iki saat bekliyorum. Sonra duj... :) yıkaması kolay olmadığından şikayet edecek olanlara tavsiye, duşta ıslatmadan önce yağlı iken şampuanlayın. Daha kolay yağların aktığını göreceksiniz. Bu arada ben bu ürünü Tariş satış mağazasından almıştım. Üşenmeyip kullandığımda saçlarımın daha yumuşak ve parlak olduğunu hissediyorum. Tavsiye ederim. Üşenmeyin ama... 


Organix : Moroccan Surfpaste - Moroccan Argan Şekillendirici Paste

Gelelim pastaya :) Büyük umutlarla almıştım bu ürünü ama beni birçok açıdan hayal kırıklığına uğrattı. Balm tarzı bir yapısı var o yüzden sürmesi çok zor bir kere. Hani vücut balmları var ya onun gibi ama onları sürmek kolay çünkü ele alınca ısıyla eriyor ve sürüm kolay oluyor. Fakat bu ürün ısıyla eriyen sıvılaşan bir yapıda olmadığından avucuma aldığımda direk parmaklarımın arasında yapışıp kalıyor. Hal böyle olunca sür sür babam sür bir sürü ürünü kafama yapıştırmak zorunda kalıyorum. Tutuş konusunda başarılı ve ıslak görünüm veriyor. Gelelim en kötü yanına; saçıma dokunduğumda macun bulaşmış gibi hissediyorum. Yapış yapış berbat. kafanıza bal damladığını ve o ballı saçlarınıza dokunduğunuzu düşünün ... tam olarak öyle işte. hımpf.... :( 


Tresan Haargel : Isırgan Otu Saç Jölesi

Tresan'ın şampuanı saç dökülmesi sorunu yaşayanların tercih ettiği bilinen bir ürün. Özellikle erkekler arasında pek yaygın. Isırgan otu zaten her derde deva bir bitki. Ben de jölesini görünce (milyonlarca jöle denemişliğim vardır herhalde) denemek istedim. Kokusu bildiğimiz Tresan kokusu ve o lanet koku maşallah pek kalıcı. Bu jöle sayesinde iki gün ısırgan otu kokarsınız artık :) Tutuşu ise normal bir jöle kadar. Pek bir numarasını göremedim ben, öyle diyeyim.


L'oreal Elseve : Yeni Extraordinary Oil 
Boyalı Saçlar İçin Saç Rengini Kusursuzlaştırıcı Bakım

Huffff.... Elseve'in meşhur mucizevi yağı. Bundan önce sarı kapaklı olanı (kuru saçlar için) kullanmıştım ve bayılmıştım. Çatır çutur kuruyan saçlarımı daha yumuşak yaptı, beğendim. Ben genelde jöle ya da köpük öncesi az bir miktarı eşit dağıtmak suretiyle kullanıyorum. Bu kırmızı kapaklı olan sarı kapaklıya göre daha hafif bir yağ. Yağ kıvamından çok daha sulu ve bana göre ondan daha az etkili. İlkini daha çok sevdim. Saça durulamadan yağ sürmek berbat gibi gelebilir ama yağ gibi akan kokan bir ürün değil o yüzden hiç korkmayın. Her genç kızın bu rüyayı yaşaması lazım :) çok süper icat valla bak :)



L'oreal Studiolina : Invisi Fix 24 Saat Etkili Krem Jöle

L'oreal markasından daha önce bir krem jöle kullanmıştım, kavanoz içerisinde beyaz bir üründü. burada. O ürüne hayatımın jölesi diyebilirdim ama ne sebeple bilmiyorum hiç bir yerde yok. Bu ürünü de ona benzeyeceği niyetiyle almıştım ama sıradan bir jöleden daha fazlası değil. Çok sert olmayan (ki 8 numara gördüğünüz gibi) çok kalıcı olmayan normal bir jöle. İş görürsün ama mucizem değilsin bebeğim :)


Toni&Guy Classic : Spray Gel For Curls - Definiton & All Day Hold

Hıyyyy.... büyük umutlarla alınan bir ürün daha. Bu bildiğin taş yapıyor taş !!!! O kadar taş yapıyor ki kıvırcıklar için jöle değil, bu bildiğin kuaförlerin gelin başına sıktığı gazlı saç spreyi. Ne kadar sıvı olsa da değdiği yeri taşlaştırıyor valla billa. Bu ürünü kullandığım günler süper kıvırcık saçlarım oluyor ama saçıma dokunmaya katlanamıyorum. Alacaksanız bu bilgiyi aklınızda tutun derim.

Bir ürün daha vardı ama onu fotolamayı unutmuşum. Neyse ki değecek bir şey değildi :) 

İşte benim maceralarım. Var mı "oooo... süper bi dene bak" dediğiniz bir şey. Jölelere harcadığım paralara hiç acımam alırım çünkü :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...