24 Kasım 2014

Oh be dedirten icatlar vol.9


Herkese selam, bir "oh be" icatları yazısına daha hoşgeldiniz :) Aklıma geldikçe bir yere not edip ,araştırıp, paylaşmayı sevdiğim yazı serilerinden biri "oh be" serisi. Zira benim gibi, satın alamasanız bile, ilginç alet edevatlara :) bakmayı seviyorsanız bu yazı size iyi gelecek. Bakalım neler varmış?


Kadınların sık sık değiştirmeyi sevdiği telefon kılıflarının arkası ayna olanından icat etmişler. Telefonun zaten yansımalı olan arkasını ayna olarak kullanan insan da gördüm ön kamerayı kullanan da... e daha iyisi aynalı kapaklardır herhalde. Arada bir suratlarda akan kokan var mı diye kontrol etmek ya da dışarıdayken makyaj tazelemek için ideal. Üst resimdeki etsy'den ve fiyatı 26 dolarmış. 


Ayrıca normal telefonun arka kapağını (iphone) direkt ayna ile değiştirenler de varmış. (üst resim)


Mağazaları bilemiyorum ama bizde de gittigidiyor vb gibi sitelerde 10-20 TL arası satışı olduğunu gördüm. Benim de aklımda, istek listeme ekledim... 


Bebeği olanların zaten bildiği bir diğer icat da uzun, esnek temizlik fırçalare. Birçoğunun biberon temizlemede kullandıklarını biliyordum. Onun haricinde diğer mutfak eşyalarının temizliğinde de kullanılabilecek süper pratik şeyler. 


Bu 3 fırça set olarak tchibo'da satılıyor, şu an ki fiyatı 26.95 TL. 
Ben edindim ve duruma göre çok işimi görüyor. En çok çaydanlık ve damacana pompasını temizlemekte kullanıyorum. Ayrıca ağzı dar şişeleri temizliyor. Davlumbaz filtresi için de ideal. Çamaşır makinesinin deterjanı koyma yerini de gayet güzel temizliyor.




Belki çoğunuz zaten biliyorsunuzdur, özellikle hastanelerde yataklarda kullanılıyor bu sıvı geçirmez yatak koruyucuları. Evlerde ise yine çocukların yataklarında kullanmak mantıklı. Onun dışında yazın gece terlemelerinin yatağa geçmesini önlemek için ideal. Bir de bazıları (en azından bendeki öyle) üzerine serilen çarşafın kaymasını da engelliyor. 

Düşünürseniz kalitelisini alın derim ben, çünkü bazıları hava geçirmediği için aynı zamanda çok terletiyor. Yatağı koruyacağım diye sağlıksız uykular uyumayalım.


İşte bu icat bence yüzyılın icadı :)

Genel adı multi opener. Farklı markaların farklı çeşitleri var. 5 ya da 6 fonksiyonlu mutfak hayatını kolaylaştırıcı süper bir ürün. Bendeki üst resimdekinin aynısı. Koçtaş ya da Bauhaus'tan aldım sanırım, 16-17 lira gibi de bir fiyatı vardı. Peki ne iş yapar? 

Konservelerin kapağını açmadan önce hava aldırmak gerekiyor ya... onu biz bıçakla yapıyoruz, bu aletle bıçağa gerek yok. Öte yandan, sıkışan pet şişelerin kapaklarını da açmak zordur hani, insanın elini acıtır, bu aletle kolayca açabiliyorsunuz. En sık kullandığım iki özelliği bu. Salondan devrilmiş yatan erkek gücünü çağırıp minnet etme derdi bitti benim için :) çok huzurluyum...

Bunun dışında normal gazoz, soda vs şişelerini ve konserve tenekesini açmak için de kullanabilirsiniz.




Watsons'da gezerken rastladığım son icat da dil temizleme fırçası. Geçen Sene çıkmış sanırım. Ben yeni gördüm :)
Bazı diş fırçalarının arkasında dil temizleme zımbırtısı oluyor ama çok başarılı değiller bence. Bu şekilde özel üretilmiş bir fırça ve özel macununu bir denemek lazım. Ben bir şans vereceğim sanırım. Bu arada kullanan ve yorumlayan bloggerlardan okumak isterseniz; nesneslis ve sosyoperi incelemiş. 

Sevgiler...
 Diğer "oh be" dedirten icatlar postlarını merak ederseniz; tıklayın

4 yorum:

  1. Aynalı telefon kabına bayıldım :)) Blogunuzu bir blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve izlemeye aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Hepsi birbirinden gerekli şeylermiş, aynalı telefon kapları ile tchibo fırçalar favorim :)

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...