21 Kasım 2014

Sahte çekilişler üzerine...


Bugün çok garip bir şey oldu. Şurada  düzenlediğimi duyurduğum ve şurada sonucunu açıkladığım blog çekilişimin kazananından bir mail aldım. Instagramda @modapurple adlı kullanıcının (kişisel hesabının da @meltemyasli olduğunu sanıyorum) #modapurple hashtagi ile benim çekiliş fotoğrafım üzerinden sahte bir çekiliş düzenlediğini öğrendim. 

İlk yaptığım iş bu kullanıcıyı instagramdan şikayet etmekti. İkinci olarak yukarıdaki görseli DM'den kendisine göndererek ayyuka çıktığını bildirdim. Daha sonra da katılan ve o hashtag ile paylaşım yapan herkesin görseline çekilişin sahte olduğuna dair uyarı yorumları yazdım. 

@modapurple hesabının anasayfasında çekilişimin görseli yoktu ama #modapurple hashtagi tepeleme bana ait çekiliş görseli ile doluydu. Uyardığım birkaç kişi, yorumuma cevap yazarak bana birkaç soru sordular tam cevap veriyordum ki instagram kullanımımın geçici olarak durdurulduğunu (@gburcusenturk) öğrendim. Sanırım o kişi de beni şikayet etmiş. Ben de instagrama durumu bildirdim. Gereğini yapmalarını bekliyorum. 

O kişi de yine bir görselin altına çekilişi iptal ettiğini, katılanların fotoğrafı silebileceklerini yazmış ve kendisinin düzenlediği başka çekilişlerine katılmalarını istemiş. Neyi iptal ettiğini anlayamadım, olmayan bir şeyi nasıl iptal etmiş ki? Başka çekilişler derken kimin neyini alacak acaba?

Bu sahte çekilişlerle kimse bir şey kazanmayacak, o görseldeki ürünleri kazanabileceklerini sanan insanlar da hiçbir şey alamayacaklar, boşuna kandırılmış olacaklar. İşin daha kötüsü ise gerçek çekilişler de artık güvenilirliğini yitirecek.

İnternet dünyası aldatmaya, aldanmaya çok uygun bir platform artık.
Biraz daha dikkatli olmamız gerekiyor.

9 yorum:

  1. aaa ne kadar ayıp birde seni şikayet edip hesabını kapattırabiliyor ne diyelim burası Türkiye !

    YanıtlaSil
  2. Bu yüzsüzler çok türedi bu ara. Sinir küpü olur insan ya.. Hem sahtekarlık yapıyor hem de şikayet ediyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sahte çekilişe katılanları üşenmedim tek tek uyardım. sonra yorum yapmam engellendi!!! nasıl olduysa. ama demokrasilerde çare tükenmez. herkese tek tek DM attım. hepsi öğrendi şu anda :)

      Sil
  3. Hayret bişey daha neler duyacağız.

    YanıtlaSil
  4. Instagram cekilislerinin çoğuna güvenmiyorum ben :/ malesef sasirmadim insanlar takipci uğruna ne sahtekarliklar yapıyorlar. Umarim hesabini geri alabilirsin :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternette görsel korumak zaten imkansız da, insanların kandırılması çok acı !!

      Sil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...