21 Nisan 2015

Bahar Revizyonu : Çiçeklik Yenileme


Bahar zamanı, arınma ve yenilik zamanı...
Hayatınızdaki fazlalıklardan kurtulmak için yaşadığınız yerden başlayın demişler ... 
(dememişler, ben uydurdum tabi ki...:)

Son dönem akımlardan biri minimalist yaşam, sadeleşme, less is more felsefesi...
Baharın gelişi bunun için müthiş bir fırsat, bu akımın geleneksel yansıması ise annelerimize göre bahar temizliği biliyorsunuz. 
Bugün post-modern bir bahar temizliği göreceksiniz bu postta.
Hem fazlalıklardan kurtulmanın hem de aynı eşyalarla yeni göz zevkleri yaratmanın detayları birazdan.




Balkonda popülasyonu ve kombinasyonu sürekli değişen çiçekliğim bu hale gelmişti en son. Altına eski dolaptan bozma, bodur, uzun ince bir sehpa yapmıştık. zamanla çer çöp ıvır zıvır ne varsa yığmışız etrafına. Güneş yoktu ya kışın, görünmüyordu fazla gözümüze:) güneş yüzünü gösterdikçe bütün kirler görünür oldu... derhal el attım. 
Sadece fazlalıkları atarak ve aynı saksıları güzelce dizerek göze hoş görünen bir çiçeklik yarattım kendimce.


Evmanya sitesinde satılan Handy Mate 3 katlı ahşap ayakkabılık benim için ayakkabılık değil çiçeklik oldu. Göründüğünden daha hafif ve kalitesiz malzeme ile yapılmış (fiyattan belli, 20 küsür liraydı) ancak beni şaşırttı ve bütün ağırlığı taşımayı başardı.



İnce çıtadan, ceviz rengi, üç katlı hafif bir ayakkabılık 


Düzenleme sonrası son hali ise aşağıdaki gibi.... 
Kırık dökük işe yaramayan ama bir gün yararsa diye saklanan her şeyi attık. Ne kadan da pismişiz :(
Diğer odalar da dahil bir çöp konteynırı dolduracak kadar zımbırtı atıldı evden. 
Ev de rahatladı ben de valla ... 


Amacım gizli çöpçüleri gaza getirmek şu an, 
Biriktirmeyin atın arkadaşım. !!!
Lazım olur diye sakladıklarınızı lazım olduğunda bulamayacaksınız bile, hiç tutma daha iyi di mi?
Hadi siz de.... 


BONUS - BİTKİ BİLGİSİ: Resimde soldaki bol yeşillikli olan akşamsefası, pembe ve sarı çiçekli karışık tohumlardan büyüdüler. Sağındaki mor yapraklı olan uyku çiçeğiAlttaki saksılar şimdilik boş, iki üç gün önce bir de soğanlı pembe sümbül aldım o da üst katta duruyor şimdi. Yerde sağdaki ise sütleğen, minik pembe çiçekli. Bu çiçeklerin hepsi arsız, her koşulda yaşamayı başaran tiplerden, ölmesin her bahar açsın diyorsanız bu üçünü gönül rahatlığı ile alabilirsiniz

8 yorum:

  1. ferahlığınız ve güzelliğiniz bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, sizin balkon daha güzel ama, takip ediyorum :)

      Sil
  2. çok sevdim çok güzel görünüyor :) bizim balkon kapandı artık bir nevi depo :((( çok özendim vallahi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun, balkonun kapanmasının sebebi çok güzel :))

      Sil
  3. Baharın gelmesiyle pratik düşünceler ile birleşince güzel bir şey ortaya çıkmış :) Güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar bloğunuzu yeni keşfettim Takipteyim bana da beklerim :)
    http://makyajligunler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş ellerinize sağlık:) Yeni keşfettim sizi bundan sonra takipçinizim benım sayfama da beklerım :) http://bukombinsenin.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...