1 Temmuz 2015

Balkonda Buğday Çimlendirmece




Succulent yetiştirenler  sözüm size !!!! :) mis gibi Türk buğdayı yetiştirin meksika kaktüsü ile uğraşacağınıza :)))

ilk on günün sonunda

Şaka bir yana, insan evde şöyle yeşil bir şeyler görmeye hasret kalıyor. Birçoğumuzun çiçek böcek sevdası da zaten hep doğaya hasretten. O zaman evde yeşillik hasretinize bir öneri de benden gelsin.

Geçenlerde (epey oldu aslında) ingrid nilsen 'ın youtube kanalında görünce ben de deneyebilirim dedim.



 Gerçi onunki daha dekoratifti zira üstünden biraz kırdığı boş yumurta kabuklarının içinde upuzun buğdaylar yetiştirdi. İlk denememi ben de balkonum için yapmıştım. Şöyle bir şeydi; 


Bu kez sıradan bir porselen (aslen şekerlik) kabın içerisinde yaptım.


Şimdi bu buğday bildiğimiz normal buğday değil, önce onu belirteyim. Bu buğday hediklik buğday diye satılıyor yani sert buğday. Ben Ulus Halinde açık satılan yerden aldım, alırken de çimlenir mi diye sordum özellikle.


Çorbalara koyduğumuz o buğdaylar çimlenmiyormuş. İç kabuğundan ayrılmış olduklarından onların tohum niteliği yok. Hediklik buğday ise (aşurelik diye de geçiyor)  biraz daha koyu kızıl renkte ve kabuklu. İşte onlar yaklaşık 10 günde çimleniyor.


bir ayın sonunda

Yalnız şöyle bir sorun var, normal çayır çimene kıyasla buğdaylar çok çabuk kuruyor. Ona da çözüm olarak mümkünse gölgelik bir yere koymak ve üstlerden uzadıkça kısaltmak gibi bir yöntem önerebilirim.

Benimkiler henüz kesilecek kadar uzamadı, hatta yeterince sıkı da değiller (siz tohumu bol tutun). Bir kısmı toprağa gömülmediği için henüz çimlenmeyenler de var aralarında. Zaten fazla da uzayamayacaklar çünkü  kedi otu olarak kedimize vermeyi düşünüyorum.
O artık ne yaparsa :)

edit: işte yaptığı :)



Sevgiler...

7 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. yenecek bir şey olduğu fikri daha da hoş yapıyor :)

      Sil
  2. Bence çok şeker olmuşlar:) gerçekten dekoratif amaçlı çok çok güzel fikir Bununla birlikte buğday çiminin sağlık açısından arada tüketmenin çok çok faydalı olduğunu biliyorum. Hediklik buğday uyarısı iyi oldu bence çünkü ben paket halinde satılanların da dikilebilir olduğunu sanıyordum. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denedim olmadı, ondan biliyorum :)))

      Sil
  3. yaaa bende heves ettim evdeki buğdaydan yaparım diyordum okudum ki evde ki olmuyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İdil'in dişi çıktığında diş buğdayı yaparsan bir kısmını ayırırsın belki :)

      Sil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...