15 Kasım 2015

Ben DIY'dım : Kavanoz Kaplama


Bu DIY'ma işine epey takmış olabilirim. Ayrıca bu aralar fena halde pembeye de takmış olabilirim. Makyaj masamın üzerinde pamukları koymak için pembe :) bir kutu ya da kavanoz bulamayınca kendim yapmaya karar verdim. Evde boş kap kacak kavanoz çoktu elbet. Seçtim bir tanesini ve başladım süslemeye, pembe pembe oh...


Malzemelerimiz; boş kavanoz, pembe-beyaz sicim ip, çeşitli desenlerde pembe kumaş şeritler, yapıştırıcı.


Sicim ve şeritleri www.ibeking.com sitesinden aldım. Bir başka proje için süs malzemelerine ihtiyacım vardı. Ancak nasıl abarttıysam alışverişi, o projede burada gördüklerinizin hiçbirini kullanmadım :) Ibeking bilumum süslü püslü ıvır zıvırı makul fiyatlara satan bir site. Bilmiyorsanız tavsiye ederim. 


Bu arkadaş da yine kırılan porselen bir kavanozun bambu kapağı idi. Uzun bir süre mum altlığı olarak görev yaptı kendisi. Bugün ise artık bir DIY ürününün kapağı olarak iş yaşamına devam ediyor.


Kurban ettiğim kavanozum da bu arkadaş.
Nutella türevi bir yiyeceğin kavanozuydu sanırım.


Resimdeki kendi kapağı ama ben onu kullanmayacağım için attım. Bana camı kısmı lazımdı.


Pembe sicim ipi yapıştıra yapıştıra başladım sarmaya. Çok düzgün sarabildiğimi söyleyemeyeceğim malesef. Aslında silikon tabancası ile yapıştırmayı düşündüm ama vazgeçip bildiğimiz uhu ile yapıştırdım. Pritt zaten olmazdı, iyi tutmazdı. Sıkıştıra sıkıştıra saracağım için parmaklarım silikon olsun istemedim, sıcak sıcak tehlikeli olur gibi geldi.


Kavanoz yüzeyindeki eğimli kısmı geçtikten sonra kumaş şeritleri de aynı şekilde yapıştırdım.




Kumaşların birleşim yerlerini aynı hizaya denk getirdim. Orası da arkası oldu. Siz isterseniz birleşimlerin üzerini de başka bir şekilde (süs vs yapıştırarak) kapatabilirsiniz ama ben yapmadım.


Sicim ile sarmaya devam ettim. Bittiğinde böyle görünüyordu.


Yine ibeking'den aldığım mandal setindeki mandallardan birinin süsünü söküp sicimin ilk başladığı yere yapıştırdım. İpin başlangıcını da böylece kapatmış oldum. Lakin iyi hesap etseydim başlangıcı da arkaya getirirdim, buna gerek kalmazdı. Siz dikkat edin artık.



Kapağı da yerleştirince son görüntü bu şekilde.


Süslü kavanozum yeni görev yerinde ise bu şekilde görünüyor.




Bir başka DIY projesinde görüşürüz artık :) 


Sevgiler...

Dikkatlisine not: resimlerde yer alan ilk kumaş şerit kullanılmadı. Maçta yedek kulübesindeydi o :)

9 yorum:

  1. emeğine sağlık cnm harika olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. bende pinterest'e girmeme kararı aldım yoksa kafayı sıyırıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cidden orası çok fena. insana kendini beceriksiz hissettiriyor :)

      Sil
  3. Çok güzel olmuş canım ellerine sağlık. Böyle kendin yap projelerini çok seviyorum.bende blogumda kendin yap işleri paylasirim bana da beklerim.
    http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş canım ellerine sağlık. Böyle kendin yap projelerini çok seviyorum.bende blogumda kendin yap işleri paylasirim bana da beklerim.
    http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...