21 Ocak 2016

Dekorasyonda Trend : Mermer Deseni


Bu aralar sıkça gözüme çarpan bir dekorasyon trendi var : Mermer
Eskiden zenginlik belirtisi olan sonrasında gözden düşen mermer bu aralar yeniden asaletini hatırlatmaya başladı. Mermer desenli bir sürü mobilya ve aksesuar görür olduk, tabi ki yine yeniden hayran kaldık.




Mermerin kendine özgü bir deseni ve birçok da rengi var. Ancak benim en çok hoşuma giden kirli beyaz üzerine ince koyu gri damarlı olanı. 




Kullanılan eşyaların ya da aksesuarların çoğu gerçek mermer değil, gerçek mermer epey pahalı tabi. Alacak durumda değilseniz dekoratif amaçla mermer deseni elde edebilmenin iki kolay yöntemi var.
1- Mermer desenli yapışkanlı kağıt ile kaplamak
2- Polimer kil kullarak bu deseni elde etmek
Boş bi vaktimde kil olayına bakacağım ben de ;) 






Daha fazla görsel görmek isterseniz burada var : tık tık
Sevgiler ;)

13 Ocak 2016

Tadılası Dünya Tatlıları


Tatlıyı çok ama çok seven biri olarak, yeni tatlar arayışım hiç bitmez herhalde. Sürekli yemeye bayıldıklarım dışında internette orada burada her gördüğüm tatlının tadını çılgınlar gibi merak ediyorum, nerede bulurum diye arıyorum, içlerinde muradıma erdiklerim var, en güzelini yapan yeri hala aradıklarım var, erişemeyip deli gibi merak ettiklerim var. Siz de muhtemelen birçoğunu biliyorsunuzdur, tatlı düşkünüyseniz ve bu postta duymadıklarınız varsa azıcık da siz merak edin bakalım :))

Cupcake - Red Velvet

Cupcake meeeeeşhuuuur bir Amerikan tatlısı. En çok bilineni de bu red velvet olanı. Aynı zamanda en yenilebilir derecede hafif olanı da bu. Yeni başlayanlar için ilk öneri red velvet olur. Genel olarak çok ağır bir tatlı çünkü, normal bir insan çeyreği ile kesilebilir, ben yarısını yiyebiliyorum öyle söyleyeyim :) Ankara'da en güzel cupcakeci, denedim biliyorum, kesinlikle Very Cupcake'dir. Tavsiye ederim.

Donut

Bir Amerikan klasiği daha Donut ya da Doughnut. İstanbul'da yaşayanlar çok şanslı Krispy Kreme var, Dunkin' Donut var ve gerçek donut yiyebiliyorlar. Malesef Ankara'da yok. Hatta gerçekten güzel yapan bir yer de yok. Buradaki cafe ya da fırın tarzı yerlerde de satılıyor ancak, genelde içi dolgulu yapmıyorlar. O zaman da donut olmuyor bence. Onun yerine Alman Pastası ile idare ediyorum napıyım :(

Devil's Food Cake

Bir başka Amerikan klasiği de Devil's Food Cake. Yani çikolata kekine çikolata dolgulu çikolata kaplamalı yaş pasta. "Çikolata küp" diyorum ben kısaca :) Regl dönemleri için birebir, çünkü baya baya ağır bir lezzet. Amerikan tatlılarının hepsi zaten obezite davetiyesi. Lakin çok çok güzel. Birçok cafe bistro benzeri yerlerde bulunuyor. Tatlı krizinden ölmek üzereyken gidip de Ülker çikolataları ile oyalanmayın derim.

Belgian Waffle 

Geldik Avrupa'ya. 
Waffle Brüksel'de yenir arkadaş! Bu waffle dedikleri aslında kalın ama fosur fosur bir hamur ve orijinali öyle meyveli nutellalı dondurmalı falan değil. Avrupalılar tarafından üstünde en fazla pudra şekeri ile sade yenen bir tatlı. Bir nevi gofret gibi. Bizimkiler burada waffle'ı da kendisine göre yorumlayıp üstünü tepeleme ıvır zıvırla doldurarak satıyorlar. Bir de hamuru bildiğin krep gibi ince yapanlar var, ikiye katlayıp sandviç gibi yapanlar var. Lakin orijinali çok daha güzel bence. 

Cannoli

Ben bunu ne aradım...ne aradım....ama sonunda buldum. Oburcan sağolsun, hiç yemediğim ve deli gibi merak ettiğim bu tatlıyı Ankara'da buldu ben de hemen denedim. Bilkent'teki CoffieMania isimli cafede mevcut, merak edenlere tavsiyemdir. Şimdi bu ne diyenler için açıklama; bu bir İtalyan (Sicilya) tatlısı. İnce kıtır bir hamur rulo şeklinde pişiriliyor içerisine de dolgu malzemesi koyuluyor ve kenarları süslenerek servis ediliyor. Dolgu malzemesi farklı farklı olabiliyor ama temel malzeme Ricotta. Benim yediğimde kestaneli dolgu vardı. Muhallebiden daha kıvamlı ama daha doyurucu oluyor. Çok güzel, baymayan bir tadı var. Dışı kıtır içi yumuşak kim sevmez ki zaten ??

Macaron

Fransız kökenli Makaron'u bilmeyen kalmamıştır herhalde. Temel malzemesi badem unu, dolayısıyla normal una göre pahalı. Yapımı da epey zor. Orijinali Paris'teki Laduree Pastanesinden çıkmış diyolla... Orada yemek lazım tabi, ama Ankara'da en güzel makaronu nerede bulurum derseniz, bence Macarons d'Antoinette'dir. 

Crumble Pie

İngiltere orijinli bir tatlı Crumble Pie. Aslında turtanın tersi ve ucuzu. Turtada altına hamur üzerinde meyve koyuluyor ve fırınlanıyor, bunda ise tam tersi önce meyve (genelde elma, berry diye biten meyveler :)  sonra üzerinde hamur rendeleniyor. Turtanın fakir hali gibi, zira ikinci dünya savaşı döneminde yapılmış çünkü hamurunda sadene yağ,un ve şeker var. Sütmüş yumurtaymış bunlar yok. Sıcakken üzerine de dondurma seriyorlar süper bir tadı oluyor. Ankara'da Bilkent Big Chef's'te var.


Apfel Strudel

Henüz deneme şansı bulamadığım geleneksel Avustruya tatlısı ise Apple Strudel. Muhtemelen dışındaki milföy/kruvasan benzeri ince bir hamur içerisindede elma ve tarçın var. Bu şekilde fırınlandıktan sonra üzerine krema ya da dondurma ile servis edilen bir tatlı. Çok özel bir tadı olmadığına eminim ama deli gibi merak ediyorum. Henüz bir yerde bulamadım.

Belem Tart

Yine deneme şansımın olmadığı bir tatlı da Portekiz meşhuru Belem Turtası. Lisbon'da bir Pastene icat etmiş, oraya giden turistler kapıda sıra tabi. Ben de çok merak ediyorum. Bu da muhtemelen Strudel gibi çok sıradan bir lezzettir ama merak işte. Tahminim dışı çıtır hamur aynı Strudel gibi, içinde de lezzetli bir krema var, üzeri de yanık. Böyle hayal ediyorum, umarım ölmeden tadına da bakarım :)

Nasıl canınız çekti mi? oh olsun valla, ben yazarken kudurdum:)))

Yorumcuya not 1: tarifini alıp yapsana demeyin, ben yapıcı değil yiyiciyim :)
Yorumcuya not 2: Gören, duyan, bilen varsa çekinmesin yazsın emi.

Sevgiler...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...