9 Şubat 2016

Saç Şekillendirici Ürünler: Karşılaştırmalı Analiz Vol.2




Saç şekillendirme  ile ilgili ürünler konusunda gerçekten zaafım var. Her ürünü denemek istiyorum en iyisini bulabilmek için. Kıvırcık ve kuru saçlıyım maalesef. Kıvırcık saçı şekillendirmek (her ne kadar aksini iddia etseler de) bence zor. Daha önce kullandığım ürünlere ilişkin bir post yapmıştım. 
Epey ilgi gördüğünü fark ettim ve yeni ürünler ile devam etmek istedim. Benim gibi saçı konusunda takıntılı olan arkadaşlar çok anlaşılan :)
Hadi beraber bakalım mı?


L'oreal Elseve Komple Onarıcı Yapılandırıcı Sıvı Saç Kremi 
(Yıpranmış Cansız Saçlar)

Bu ürün durulanmadan kullanılan, saçı yumuşatan, taramayı kolaylaştıran ancak şekil vermeyen bir ürün. Benzerleri epey çok. Duş sonrası, tarama öncesi kullanıyorum. Spreyli olduğu için kullanımı kolay ama özel bir yeteneği yok. Sadece saçlarım çok kuru ve kalın telli olduğu için bu ürün ya da aynı işlevi gören başka bir ürün kullanmazsam mutlu olamıyorum.
Kendisine karşı hislerimizin nötr olduğunu söyleyebilirim.


L'oreal Mythic Oil
(Nourishing Oil for All Hair Types)

Bu saç bakım yağı Marketlerde yok. Kuaförüm satmaya çalışmıştı almamıştım sonra gidip kuaför toptancılarından buldum (Ankara'da İlkiz Sokak). Fiyatı 50 Lira. L'oreal'in marketlerde sattığı saç bakım yağına benziyor ancak içeriği ve tabi ki kokusu daha bitkisel (avakado ve üzüm çekirdeği yağı varmış). Sanırım bu yüzden  biraz daha pahalı.
Yine kuru saç sendromu dolayısıyla kullanıyorum. Beğendiğimi söyleyebilirim, kuruluk ve sertlik problemini gideriyor. Şekillendirme özelliği yok. 




Got2b Straightening Spray
(Heat-Activated)

Güya saç düzleştirici sprey. Boşuna para harcadığım hiçbir işe yaramayan berbat bir ürün.
Hakkında konuşmaya bile gerek yok. 


Phyto - PhytoDefrisant Gelée Anti-Frizz
(Botnical Straightening Balm)

Phyto markası saç ürünleri konusunda epey başarılı. Cidden anti frizz etkisini alabildiğim nadir bir ürün diyebilirim. Kıvırcık saçlı biri olarak anti frizz konusunda sıkıntı yaşıyorum herkes gibi. Bu ürünü tarama öncesi az miktarda uyguluyorum ve geniş aralıklı bir tarakla tarıyorum (öyle tavsiye ediliyor). Sonra fazla bozmadan kurutuyorum. Hafif dalgalı bir saç elde ediyorum. Hem saçımı beslediğini hem de gerçekten düzleştirdiğini hissediyorum. Bitkisel ve bu yüzden de pahalı bir ürün. Bir de açıldıktan sonra kısa 6 ay içerisinde tüketilmesi tavsiye ediliyor. 
Düz saçlı olup da kabarmadan şikayetçi olanlar çok seveceklerdir.


Pantene Anında Güçlendirici Saç Bakım Serumu

Bu ürün de severek kullandığım, hem yumuşaklık hem de şekil veren bir ürün. Sertlik ve kuruluğu anlık olarak gideriyor ve güzel lüleler elde etmeme imkan veriyor. Ancak yağlı saçlı olanlara önermem çünkü saçı epey yağlandırdığı kesin. Ertesi gün dahi saçınıza dokunsanız elinize vıcık yağ gelebilir. 


L'oreal Invisi Fix Şekillendirici Krem

Daha önce kullanıp da bayıldığım ama sonra hiçbir yerde bulamıyorum dediğim L'oreal'in bir jölesi vardı şurada. İşte ona çok benzeyen hatta aynısı bu ürün. Aynı marka, isim değişik sadece. Alırken bilmiyordum, sadece krem formunda olduğu için aldığım bir jöleydi. Ama o bulamadığımın aynısı olduğunu farkettim. Çok sevindim. Kıvırcık saça en iyi şekil veren jöle bence budur.


Creightons Frizz No More
Hold&Moisture Activator Cream

Daha önce duymadığım bir marka, ancak çok umut vaad eden bir işlev : hold and moisture !
"daha ne isterim ki" diye atlayıp hüsrana uğradığım bir ürün oldu.
"Hold" yapmıyor "moisture" konusunda da şüpheliyim. 
Keşke beklentimi yüksek tutmasaymışım.

Sevgiler,


7 yorum:

  1. Çok açıklayıcı ve aydınlatıcı bir yazı olmuş..Teşekkür ediyorum..

    YanıtlaSil
  2. hemen merakla okudum bir kıvırcık zor saçlı olarak :) Loreal jöleyi deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. Kıvırcık saç gerçekten de zor saçlar arasında:)
    Söylemiş olduğum ürünler hakkındaki samimi yorumların çok hoşuma gitti, aklımızda olsun...

    YanıtlaSil
  4. mükemmel ! hepsini detaylı anlatmışsın teşekkürlerşu loreal krem jöleyi merak ediyordum migrosta görmüştüm. iyi oldu.

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...