24 Mart 2016

İskandinav Dekorasyon : "oh my deer"


Dekorasyon ve iç mimaride İskandinav tarzı nedir diye şöyle bir kurcaladım, karşıma üç şey çıktı: siyah - beyaz ve tahta !
Yani; üç kelime; sadelik, aydınlık ve doğa. 
Bir başka ifadeyle; o çok sevdiğimiz İkea'nın dejenere olmamış hali :) :)



İnternette bu tarz ile ilgili çok fazla bilgi ve görsel var, bakabilirsiniz. Ama ben bugün her yerde karşıma çıktığı için merak ettiğim bir temadan/simgeden bahsedeceğim.
"geyik"



 Taa.. mitolojinden beri bin bir türlü anlam yüklenmiş geyiğe de. Ama en çok ortaçağ kaleleri, şatoları geliyor benim aklıma. Şovalyelerin toplantı salonları falan :) Bir de Amerikan filmlerindeki zenginlerin çiftlik evlerinin duvarları :) Ortaçağ'da sanırım insanların avcılık yeteneğinin ve doğadaki en üstün varlıklar olduklarının kanıtı olarak duvarlara asılmış. Sonra filmlerde de kırsal çiftlik evlerinde gücün, gösterişin, ihtişamın, zenginliğin hatta bence görmemişliğin :) bir simgesi olarak evlerin duvarlarını süslemiş.


Ortaçağı ve Hollywood'u geçelim, modern dekorasyondaki "geyik" simgesine gelelim. En çok İskandinav tarzı tasarımlarda görüyoruz dekora iliştirilmiş bir geyik simgesini. Bazen tahta veya başka malzemelerden yapılmış duvara monte geyik büstleri, bazen minik obje ve biblolar, bazen tektsil ürünlerinde kullanılıyor.  Bugün bir de Noel'in simgesi tabi ki bildiğiniz gibi.




En çok da geyik illüstrasyonu olan pano ve posterler gözüme ilişti açıkcası. 




Anlamı ne diye baktığımda, boynuzlarının heybetinden dolayı gücü simgelediği yazılmış hep. Bir de geyiklerin (ve hatta ceylanların) güzel gözleri ve bakışları yüzünden masumiyeti ve barışı simgeliyormuş. Çok anlamlı.



Evde veya başka iç mekanlarda dekorasyonda kullanmak için daha anlamlı bir simge seçilemezdi herhalde. Bir de ne olduğunu anlayamadığım "ananas" illüstrasyonları var her yerde :) o da ayrı bir post konusu olsun bari :)

Bu da bonus:


Sevgiler,


10 yorum:

  1. Bence çok hoş görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. Ben çok sevdim bu tarzı :) Art instagram profillerinde de sık rastladığım figürlerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Bende çok görüyorum. Bir de ananas illüstrasyonları var ki... (ben hala ananastayım :)

      Sil
  3. geyiksiz olmaz:)burada bir fasoncu vardı iskandinav ülkelerine üretiyordu. ben de ondan birkaç tişört almıştım oğluşuma. hepsi geyikli :) vikingli :) güzel desenler.

    YanıtlaSil
  4. Ayy çok tatlılar :) İçim açıldı baktıkça, duvarlara ve yastıklara çok yakıştırıyorum ben de geyikleri!

    YanıtlaSil
  5. Bak bu geyikler, ananaslar konusunda bir fikrim var benim. Sanırım geyik, çam ağacı gibi imgeleri kışın uyguladıkları gibi, ananas-palmiye-flamingo üçlüsünü de yaz için uyguluyorlar. Yazın ve kışın yaptığım alışverişlerde bu desen farkında mutlaka rastlıyorum çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla olabilir, hiç mantıksız değil zira ... gğzel tespit ! nice...

      Sil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...