20 Nisan 2016

Doğa dostu gezici kahveci OZO


16-17 Nisan'da Ankara Cer Modern'de kahve festivali vardı : "Sıfıraltı Kahve Günleri"

Kahveye tutkun olanlar için muhteşem bir ortamdı elbette, ancak beni bu organizasyonda en çok şaşırtan ve mutlu eden gezici kahveci "Ozo" oldu.


Bir minibüsün içerisini kahve dükkanı gibi düzenlemişler ve mobil bir kahve dükkanı olarak şehir merkezleri, festivaller, fuarlar ve konserleri yani her türlü açık hava etkinliklerini gezerek satış yapıyorlar. Sıradan bir kahveciden farklı olarak beni asıl etkileyen farklılıkları, mobil bir kahve dükkanı olmaları değildi. Asıl farkları kahveden çıkan organik atıkları (kahve posası vs) özel bir şekilde öğütüp toprağa karıştırmaları ve bunu gübre olarak kullanmaları.


Cidden de evde mutfaktan çıkan her türlü organik atığın aslında gübre olduğunu yani doğaya geri dönmesi gerektiğini eminim siz de en az bir kez düşünmüşsünüzdür. Bu arkadaşlar kahvenin atığını gübre olarak kullanmakla kalmayıp gittikleri yerlere bir de ağaç dikiyorlar. 

Kahve günlerinde de alışveriş yapan herkese birer fide verdiler; patlıcan, biber, domats, değişik çiçek fideleri .....
Ben toprağından kahve kokusu gelen bir biber fidesi aldım. 
Alanda dolaşırken gören herkes elimdekinin ne olduğunu sordu. 
(çoğu kahve bitkisi olduğunu sandı tabi ki :)
Soran herkese de minibüslerini işaret ettim. Neden fide dağıttıklarını ve ne yaptıklarını anlatınca insanların gözlerindeki parlamayı görmeliydiniz :) Herkes çok şaşırdı ve sevindi, benim gibi...

Cidden bu süper fikirleri için kendilerini bir de buradan kutluyorum. (Bilmem okurlar mı)
Yolda bir yerlerde ya da herhangi bir konserde, festivalde görürseniz muhakkak uğrayın derim.

ziyaret etmek isterseniz web siteleri:

aynı isimle sosyal medyada da varlar

böyle doğa dostu fikirlere ne kadar açız değil mi?
Yaşasın ağaç dikmek !!

1 yorum:

  1. Aa ne kadar güzel! Aynı parlama benim gözlerimde de oluştu şu anda, çok sevdim bu hikayeyi. Güzel şeylerin de olduğunu görmek çok mutlu ediyor insanı, biber fidene sevgiler buradan :)

    YanıtlaSil

Bu lafın altında mı kalacaksın ? aaaa :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...